actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 15:28
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Verkrachter huwt slachtoffer en vermijdt zo executie

Verkrachter huwt slachtoffer en vermijdt zo executie

Een voor verkrachting veroordeelde Iraniër gaat met zijn slachtoffer trouwen om een executie te vermijden.

Volgens de krant ‘Iran’ werd de 22-jarige student vorig jaar ter dood veroordeeld voor de verkrachting van zijn 16-jarig buurmeisje. In beroep werd de doodstraf bevestigd, maar dan kwam de moeder van het meisje met een onverwacht voorstel. Als de student haar dochter zou trouwen, haar een huis ter waarde van een half miljard toman (125.000) euro zou kopen “en ook altijd lief voor haar” zou zijn, dan zou ze haar klacht intrekken. De man ging meteen op het voorstel in, schrijft de krant.

Voor de rechter moest hij onder eed verzekeren dat hij niet enkel om de executie te vermijden op het voorstel was ingegaan. In de rechtbank zei hij van het meisje te houden en altijd een goede echtgenoot voor haar te zullen zijn. Hij moet wel nog twee jaar opgesloten blijven, maar kan voor het huwelijk verlof aanvragen.

Bron: De Standaard, 10/12/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161210_02619286

Eigen mening: Dit vind ik wel erg straf! Een verkrachter die trouwt met zijn slachtoffer, wow! Bovendien is het slachtoffer nog minderjarig, ik vraag me sterk af of zij wel enige inspraak had in dit huwelijk. In het artikel wordt vermeld dat de moeder met het voorstel kwam, maar wat dat met de keuze van haar dochter? Heeft zij hier haar eigen keuze mogen maken of heeft haar moeder haar een beetje onder druk gezet? Ik denk dat de moeder vooral keek naar de materialistische toekomst van haar dochter, maar niet naar de emotionele kant. Ze wil ervoor zorgen dat haar dochter niets materieel te kort komt later, maar weegt dat wel op tegen de emotionele aspecten? Dat vraag ik me sterk af! Bovendien snap ik niet goed dat de rechtbank dit huwelijk goedkeurt, het meisje is nog minderjarig ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.