actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 14:00
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
Kleuterjuf doet leerlingen gehoorzamen met injectiespuit

Kleuterjuf doet leerlingen gehoorzamen met injectiespuit
In het zuidwesten van China is een 24-jarige kleuterjuf opgepakt omdat ze meer dan twintig kinderen met een injectiespuit heeft gestoken om ze te leren gehoorzamen.

Verschillende prikken
Boze ouders hadden hun beklag gedaan bij de politie over het gedrag van de leerkracht. Een moeder verklaarde dat haar vierjarige dochter thuiskwam met verschillende prikken. Het meisje had een spuit gekregen in haar rug en haar billen.

Hiv-test negatief
De leerkracht heeft bekend dat ze spuiten gebruikte om de kinderen beter te laten luisteren. De vrouw gebruikte de spuiten omdat ze geen andere manier wist om 37 jonge kinderen rustig te houden. Het is onduidelijk of de spuiten gevaarlijke vloeistoffen bevatten. Alle kinderen hebben een hiv-test ondergaan, maar die was gelukkig negatief. De verbaasde ouders eisen een schadevergoeding van de overheid. (adv)

-> Dat meen je niet? (Dat was het eerste, wat in me op kwam toen ik het las ) Hoe kom je daarbij om zoiets te doen? 37 kinderen in je klas is inderdaad veel, maar dat is toch geen reden om zulke dingen te doen...?! Ik kan aannemen wanneer deze kinderen allemaal beginnen te praten, dat het zeer lawaaierig wordt. Als je dat niet aankan, stop er dan mee, voordat je zoiets doet. Dit kan niet!
Gelukkig waren de naalden negatief getest, dat zou er nog moeten bijkomen... Wanneer je zoiets doet, vind ik dat je jezelf niet 'leerkracht' kan noemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2009, 14:15
Charlotte.Wagemans Charlotte.Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Poederlee
Posts: 31
Als je zoiets doet, ben je inderdaad niet goed bij je hoofd zou ik zo denken.
Er zijn heus wel andere en vooral aangenamere manieren om met luidruchtige
kinderen om te gaan. Als ik als ouder zou merken dat mijn kinderen gepijnigd
worden, ik zou niet weten wat ik zou doen! Wat een geluk dat de kinderen er
nog redelijk goed vanaf gekomen zijn. Indien de testen positief geweest zouden zijn, zou het hek helemaal van de dam zijn. Ik vind dat ze moeten verbieden dat deze vrouw nog ooit in het onderwijs terecht zal komen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th October 2009, 15:41
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Dit is echt verontrustend. Deze vrouw heeft er voor gekozen om kleuterleidster te worden en dan doet ze zoiets? Dit is echt beneden alle peil.
Als je voor zo'n job kiest, kies je ervoor om een bepaalde verantwoordelijkheid te nemen. Dit is ,volgens mij, echt een vorm van kindermishandeling en dan nog wel van een leerkracht. Wie weet welke stoffen zaten er in die spuit. Gelukkig was de hiv-test negatief.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2009, 18:51
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Dat zoiets gebeurt is schandalig. Een leerkracht moet zich in elke situatie, hoe moeilijk deze ook is, op een juiste manier kunnen gedragen tegenover de kinderen. Kleuters zijn vaak heel actief, maar dit is nog geen reden om ze tot rust te brengen door hen te pijnigen. De vrouw heeft er immers zelf voor gekozen om met kleuters te werken, ze zou dan moeten weten dat ze vooral veel geduld moet hebben. Om kinderen rustig en gehoorzaam te krijgen bestaan veel betere manieren dan ze te prikken met een spijt. Je kan bijvoorbeeld hun aandacht met een leuk verhaal trekken. Deze leerkracht is geen goede opvoedster en men moet ervoor zorgen dat zij de functie van leerkracht niet meer kan bekleden.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th October 2009, 20:47
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte.Wagemans
Als je zoiets doet, ben je inderdaad niet goed bij je hoofd zou ik zo denken.
Er zijn heus wel andere en vooral aangenamere manieren om met luidruchtige
kinderen om te gaan. Als ik als ouder zou merken dat mijn kinderen gepijnigd
worden, ik zou niet weten wat ik zou doen! Wat een geluk dat de kinderen er
nog redelijk goed vanaf gekomen zijn. Indien de testen positief geweest zouden zijn, zou het hek helemaal van de dam zijn. Ik vind dat ze moeten verbieden dat deze vrouw nog ooit in het onderwijs terecht zal komen!


Dat je hier zegt dat ze deze vrouw moeten verbieden om ooit nog in het onderwijs te staan, vind ik er een beetje over. Het gaat er inderdaad over dat ze deze kinderen op deze manier gepijnigd heeft gewoon om ze te laten luisteren. Maar om haar haar job af te pakken die ze graag doet (, want anders veronderstel ik niet dat ze in het onderwijs is gestapt), is volgens mij een te harde straf.
Misschien is een psychiatrische instelling of een psycholoog een betere oplossing voor dit probleem, zodat ze haar fouten kan inzien en later haar job als leerkracht eventueel terug oppikken.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 28th October 2009, 20:33
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
onvoorstelbaar

Het is echt onvoorstelbaar dat zo'n dingen gebeuren, het doet me eigenlijk ook denken aan het mortelverhaal.
37 kinderen in één klas is inderdaad enorm veel en het kan wel eens luidruchtig en druk worden. De overbevolking in de klas is iets waar de school of de overheid iets aan moet doen, maar dit wordt duidelijk niet gedaan.
Het gedrag van de leerkracht is inderdaad onaanvaardbaar, want als leerkracht moet je in alle situaties gepast kunnen reageren en het hoofd koel kunnen houden, maar dat lukte blijkbaar niet bij deze leerkracht. We kennen natuurlijk niets van de voorgeschiedenis van de school of de leerkracht, soms zijn er inderdaad vergaande problemen, maar dit is nog geen reden om zo te reageren.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 28th October 2009, 20:45
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
De wereld staat dus officieel op zen kop!

Elk klasje heeft zo zen bengeltjes, maar dat wil niet zeggen dat ze platspuiten de juiste oplossing is...
Naast die insane mentaliteit van de juf zelf vraag ik me af hoe disfunctioneel de school dan is?
Ze moeten hier toch gan op de hoogte zijn! Of valt het niet op dat Mary Poppins in de leraarskamer zit met een tas vol injectiespuiten?

KOEKOE!!!!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 28th October 2009, 21:02
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Citaat:
Orgineel gepost door wouter.vinkx
Dat je hier zegt dat ze deze vrouw moeten verbieden om ooit nog in het onderwijs te staan, vind ik er een beetje over. Het gaat er inderdaad over dat ze deze kinderen op deze manier gepijnigd heeft gewoon om ze te laten luisteren. Maar om haar haar job af te pakken die ze graag doet (, want anders veronderstel ik niet dat ze in het onderwijs is gestapt), is volgens mij een te harde straf.
Misschien is een psychiatrische instelling of een psycholoog een betere oplossing voor dit probleem, zodat ze haar fouten kan inzien en later haar job als leerkracht eventueel terug oppikken.


ik vind het geen te harde straf, hoe kan je je kinderen nu toevertrouwen aan die persoon dat je weet dat ze dit met andere kinderen heeft gedaan? en als je zo'n streken uithaald doe je je job volgens mij niet graag!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.