actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th February 2008, 19:09
Dieter1BASO
Gast
 
Posts: n/a
Lerares toont boezem in klas

Een lerares die de provocaties van een leerling beu was en haar borsten toonde in de klas is hiervoor veroordeeld in het Zweedse Skellefteå. De vrouw moet een boete betalen die het equivalent is van twee maanden loon.

Leerling vergoeden
Het incident dateert van drie jaar geleden. De leerling had het bord volgeschreven met schunnige woorden en volgehangen met naaktbeelden. De lerares repliceerde op de provocatie met het tonen van haar borsten. "Ik deed het in een poging om hem te stoppen. Hij bleef maar doorgaan", verantwoordde de lerares haar opmerkelijke daad, schrijft de krant Norra Västerbotten.

Ontslag
De rechter hield bij zijn vonnis rekening met het feit dat de vrouw voor haar daad ontslagen werd en veroordeelde haar tot het betalen van een boete die overeenkomt met twee maanden loon. Ze moet de leerling ook een schadevergoeding van 530 euro betalen.

Kont knijpen
De vrouw zou volgens twee andere leerlingen ook in hun achterste geknepen hebben en hun genitaliën betast hebben maar daar ging de rechtbank niet op in. Die vond de getuigenissen van het duo niet betrouwbaar, besluit Norra Västerbotten. (vsv)

Bron: HLN.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th April 2008, 21:43
Moors_Nathalie Moors_Nathalie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Dessel
Posts: 61
Verborgen leerplan?!?
Nee nee, ik vind dit absolute waanzin. Ik vraag mij bij het lezen van dit artikel toch wel af waar die leerkracht haar diploma behaald heeft. Als leerkracht word je toch verondersteld om in de situaties die het voorval vooraf gingen op een deskundigere manier te reageren. Ik zou die provocaties van de betrokken leerling gewoon negeren, en hopen dat hij er vanzelf mee ophoudt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th April 2008, 16:06
Sofie.Moereels Sofie.Moereels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Olen
Posts: 84
Noemen we dit verantwoord reageren?
Ik weet niet hoe leerkrachten in andere landen opgeleid worden, maar ik ben precies blij dat ik in België woon...
Dit is toch echt niet normaal?!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th April 2008, 18:28
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
De reactie van deze leerkracht vind ik echt niet kunnen. Ik begrijp echt niet waar je het haalt om je boezem te laten zien aan leerlingen. Dat lost toch helemaal niets op! Tijdens je lerarenopleiding wordt er toch wel voldoende aandacht geschonken aan de manieren waarop je met zulke probleemsituaties moet omgaan, misschien moeten deze nog eens opgefrist worden voor deze leerkracht, hoewel ze nu toch al ontslagen is. Wat ik ook wel echt terecht vind.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 26th April 2008, 18:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Erasmus

Citaat:
Orgineel gepost door Sofie.Moereels
...maar ik ben precies blij dat ik in België woon...
Dit is toch echt niet normaal?!

Gisteren korte babbel gehad met derdejaars die net terug was van Erasmus in Nederland; haar conclusie luidde dat ze 'het Belgisch onderwijssysteem toch wel meer was gaan appreciëren'. Ze gaf een voorbeeld van haar laatste les in Nederland:
LK: "Wil je die kauwgom uit je mond doen?"
LL: "Het is helemaal geen kauwgom"
(LK gaat naar de ll om te zien wat het dan wel is... De ll blijkt de cursus in reepjes te hebben gescheurd en heeft al meer dan een halve bladzijde 'verteerd'...)

Maar ik moet er ZEKER bij vermelden dat de student de Eramuservaring als HEEL LEERRIJK omschreef...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 27th April 2008, 17:05
Karolien Theys Karolien Theys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2007
Locatie: Ham
Posts: 85
Hier schrik ik toch ook even van! Welk nut heeft het gehad om dat te doen? Ik denk niet dat die manier is om op dergelijke situaties te reageren. Net zoals Margot zegt, misschien moet ze wel eens een curus bijvolgen...daar zal ze van mevrouw Nevelsteen nog vééél bijleren
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 29th April 2008, 23:35
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
vliegtuig op!

Ik denk dat ik toch nog een papier ga indienen om volgend schooljaar op internationalisering te kunnen gaan en mijn "reisje" gaat dan ongetwijfeld richting Zweden ... En of ik nog terugkom is vrij onwaarschijnlijk
Nenee, dit kan uiteraard niet! Ik ben voorstander om een les te beginnen vanuit concrete situaties en vanuit de ervaringen van de leerlingen, maar deze leerkracht had toch echt wel te veel naar Kaatje geluisterd! In de toekomst zal ze hopelijk niet meer met haar "boezem" te koop lopen...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 15th May 2008, 21:18
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
je bent een brave, bezorgde ouder die zijn kind braafjes naar school stuurt, en dan komt je kind met zo'n verhaal thuis???

er is blijkbaar nog veel werk aan het zweedse schoolsysteem
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th September 2008, 19:35
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77

Als elke lerares op die mannier omgaat met de provocaties van een aantal hormonale pubers dan denk ik dat ze die Victoria Secret catalogus maar best aan de kant legt! Voor bh’s zal er dan geen ruimte meer zijn, want dan zie je om de 5 minuten wel een ontblootte torso.
Nee, voor zo’n toeren is er geen plaats in een onderwijssysteem!

Alhoewel dat ik toch een bemerking heb bij de persoonlijke vergoeding.
Is dat nu nodig? Krijgen pubers de indruk dat wanneer ze provocaties maken, en er komt zulke reactie op van de lerares, dat ze dan een paar 100 Euro rijker zijn?!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 3rd October 2008, 10:03
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Beide verdienen sanctie

Ik ben het volledig eens met het feit dat de bewuste leerkracht gesanctioneerd is, haar actie was totaal onaanvaardbaar. Maar de leerling die een vergoeding krijgt vind ik ook schandalig. Hij heeft immers ook ongepaste daden gesteld, een bord vol met schunnige woorden en naaktbeelden hangen en dan een vergoeding krijgen. Hij dient ook een sanctie te krijgen geen geld boete maar een werkstraf vanwege de rechter en een tucht straf van de school . Eventuele andere leerlingen uit die klas die niet meededen aan de provocaties maar toch ook de provocaties van de lerares zagen zij hebben naar mijn mening veel meer recht op een vergoeding.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 3rd October 2008, 15:42
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
Waarom krijgt die leerling zo'n grote schade vergoeding?
Hij lokt het zelf uit, akkoord je boezem tonen in een klas doe je zeker niet. Maar een bord volhangen met naaktfoto's en "beloond" worden met 530 euro vind ik zeker niet kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.