actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2018, 10:13
Caitlin.P*oost Caitlin.P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 51
Gents theater zoekt Syriëstrijders

Gents theater zoekt Syriëstrijders
Vandaag om 08:18 | Bron: BELGA

NTGent is op zoek naar teruggekeerde Syriëstrijders voor een theatervoorstelling over het Lam Gods, bericht Het Laatste Nieuws woensdag. Volgens regisseur Milo Rau zijn ze een moderne versie van de kruisvaarders.

‘Lam Gods’ wordt in het najaar de eerste NTGent-productie van Milo Rau, de nieuwe artistieke directeur van het gezelschap. Rau wil het beroemde schilderij van de gebroeders Van Eyck omvormen tot een theaterstuk over de Gentse samenleving van vandaag. Productieleider Annabel Heyse zoekt daarom een reeks uiteenlopende profielen.

Een Adam en een Eva bijvoorbeeld. Maar ook Ridders van Christus, de kruisvaarders van destijds. ‘In onze moderne, superdiverse maatschappij moet het begrip kruisvaarder natuurlijk opengetrokken worden’, vindt Heyse. NTGent zoekt daarom naar ‘overtuigde gelovigen’. En dat gaat breed. ‘U vecht voor uw overtuigingen? U hebt gevochten voor IS?’, klinkt het in de advertentie.

‘Ik wil nu niet zeggen dat we actief IS-strijders aan het rekruteren zijn’, zegt Tom De Clercq, persverantwoordelijke van NTGent. ‘Maar als zo’n verhaal in de voorstelling past, sluiten we dat zeker niet uit.’

bron: De Standaard
Eigen mening: Ik vind het straf dat een theatergezelschap op zoek gaat naar Syriëstrijders. Het is nogal provocerend in mijn ogen. Ze zoeken mensen die andere veel leed hebben bezorgd niet alleen in Syrië maar onrechtstreeks ook hier in België door de aanslagen. Theater is een vorm van cultuur en dus ook van vrije meningsuiting. Ook al gaan ze niet actief opzoek naar deze profielen toch gaat het op heel wat kritiek stuiten.Iedereen moet een tweede kans krijgen maar deze mensen horen achter slot en grendel te zitten. Ik zou alvast niet gaan kijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.