actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2010, 16:56
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Ouders aangehouden voor dood Younes

De vader en moeder van de vierjarige Younes, die een jaar geleden dood werd teruggevonden in de Leie, zijn aangehouden. Beiden worden in verdenking gesteld voor opzettelijke slagen en verwondingen zonder de intentie te doden. Dat meldt het parket van Doornik op een persconferentie. De twee ontkennen de feiten.

De vader wordt vastgehouden in de gevangenis van Doornik, de moeder in de gevangenis van Bergen.

Mohamed Jratlou, de vader van Younes, werd dinsdagochtend verhoord door de onderzoeksrechter. Die laatste werd bijgestaan door onderzoekers van de federale gerechtelijke politie die zich met het onderzoek bezighouden.

De vader werd maandagavond al ondervraagd in zijn woning. De gerechtelijke politie en het lab waren afgezakt naar het huis van de ouders. De onderzoekers namen zakken mee en brachten er verzegelingen aan.

Echtelijke ruzie

De kleine Younes verdween in de nacht van 25 op 26 oktober 2009. Zijn vader Mohamed, die de verdwijning aangaf, diste ’s ochtends een warrig verhaal op. Bij een echtelijke ruzie was zijn echtgenote die nacht boos het huis uitgestormd. De vader was zijn vrouw achterna gegaan, om haar tot rede te brengen. De twee zonen zouden alleen thuis zijn achtergebleven. Toen de vader terugkeerde, was Younes weg.

Pas op 10 november werd het lichaam van Younes teruggevonden. Twee binnenschippers vonden zijn lijkje in de Leie nabij de sluis van Komen. Younes was gestorven vóór hij in het water belandde, en het was geen verkeersongeval, zo bevestigde het gerecht. Maar de echte doodsoorzaak blijft tot op vandaag onduidelijk.

Officieel stelde het parket niemand in verdenking. Maar vader Jratlou werd door de politie nauwgezet in het oog gehouden. Het is niet de eerste keer dat het huis doorzocht werd en de vader werd al een vijftal keer eerder aan een urenlange ondervraging onderworpen. Een speurdersteam trok naar Casablanca om daar familieleden van het gezin te ondervragen. De vader heeft altijd zijn onschuld staande gehouden. Zijn echtgenote zegt dat haar man hun kind nooit kwaad zou kunnen berokkenen.

In speurderskringen was tot twee weken geleden te horen dat er weinig evolutie in het dossier zat. Ook voor Xavier Magnée, de raadsman van het gezin, komt de huiszoeking als een verrassing.

Bron

De Standaard dinsdag 09/11/2010
http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20101109_109

Motivering
Ik snap niet dat ze nu ineens na al die tijd de vader en de moeder aanhouden. In het artikel staat dat ze de precieze doodsoorzaak nog niet kennen maar door middel van een zoveelste huiszoeking kunnen ze de ouders wel aanhouden. Ik heb er zo mij bedenkingen bij maar ik hoop dat deze zaak snel op de juiste manier wordt opgelost zodat de juiste berecht wordt.

Laatst aangepast door anne.plessers : 9th November 2010 om 17:00.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2010, 18:47
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Ik ben het persoonlijk niet eens met de mening van Anne. Als de ouders van Younes aangehoduen worden zal de politie daarvoor wel een reden hebben. Ze zullen nooit iemand ondervagen en/of opsluiten als ze hier geen reden voor hebben. Het feit dat wij als gewone burger niet weten waarom zij worden ondervraagd wilt niet zeggen dat er geen reden is. Waarschijnlijk wilt de politie deze reden nog niet vrijgeven. En het feit dat de politie na meer als een jaar de ouders aanhoudt, wilt toch zeggen dat ze er nog steeds mee bezig zijn. Dit is een positief teken naar de buitenwereld toe om te laten zien dat de politie niet zo snel een zaak in de doofpot stopt. Ik heb het vermoeden dat de ouders meer weten over de dood van Younes dan dat ze willen vertellen. Ze ze gewoon zo vaak ondervraagd geweest en dit is niet zomaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.