actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th April 2008, 15:55
s5050033 s5050033 is offline
Elien Wuyts
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Dessel
Posts: 48
De Gucht wil Blair niet als EU -chef

Het volgend artikel vond ik op de site van 'de morgen':

De Gucht wil Blair niet als EU-chef


De voorzitter van de Europese Raad mag niet afkomstig zijn uit een lidstaat die de euro, het charter van de grondrechten of de Schengen-ruimte links laat liggen. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht vandaag in Lissabon verklaard tijdens een toespraak over de toekomst van het buitenlandse beleid van de Europese Unie.

"Logisch"
"Het lijkt logisch dat de lidstaat van waar het toekomstige boegbeeld van Europa afkomstig is, deel uitmaakt van het volledige acquis communautaire", stelde De Gucht. De minister kant zich met het standpunt tegen de benoeming van de voormalige Britse premier Tony Blair aan het hoofd van de Europese Raad, de vergadering van staatshoofden en regeringsleiders.

Vaste leider
Met de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon in 2009 wordt het roterende voorzitterschap van de Europese Raad vervangen door een vaste leider, die een mandaat van tweeënenhalf jaar krijgt. Blair geldt momenteel als een van de belangrijkste kandidaten voor deze functie. Onder meer de Franse president Nicolas Sarkozy sprak zijn steun uit. (belga/sd)

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...s-EU-chef.dhtml


Ik sta achter de mening van Karel De Gucht. Verenigd Koninkrijk staat zo al bekend om vaak 'anders' te doen. Zoals boven beschreven laten ze de euro links liggen.
Blair vind ik sowieso een gevaarlijke keuze. Hij en zijn goede vriend Bush willen overal de touwtjes in handen hebben en met Blair als EU-chef zou ik er niet van schrikken moest Bush onrechtstreeks ook een invloed uitoefenen op zijn beslissingen.

Laatst aangepast door s5050033 : 7th April 2008 om 16:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.