actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2007, 11:08
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Thumbs up Airbus A380 maakt eerste commerciële vlucht

PARIJS - Het eerste exemplaar van de Airbus A380 is vanmorgen vanuit in Sydney aangekomen na zijn eerste commerciële vlucht. Het toestel vertrok op de luchthaven van Changi in Singapore.

Voor de eerste commerciële vlucht - 18 maanden later dan gepland - werden de zitplaatsen per opbod verkocht. De opbrengst, zo'n miljoen dollar, gaat naar goede doelen.

Voor het eerste exemplaar koos Singapore Airlines voor een luxueuze versie met 471 zitjes. De standaardversie, de super-jumbo, kan tot 525 passagiers vervoeren.

Singapore Airlines heeft anderhalf jaar gewacht op de levering van het toestel, dat voornamelijk problemen had met de elektrische bedrading. De bedoeling is om de A 380 in te zetten voor lange afstandsvluchten tussen grote luchthavens.

De normale vluchten tussen Singapore en Sydney beginnen zondag. De A 380 zal vervolgens tussen Singapore en Londen vliegen vanaf februari, Japan is mogelijk de volgende verre bestemming.


http://www.youtube.com/watch?v=5pkukKiRhBA
What a nice day to fly

Laatst aangepast door Wouter : 25th October 2007 om 11:19.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2007, 12:23
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Groot, Groter, Grootst..

Weer een knap staaltje technologie van Airbus! Maar ze maken het hunzelf toch altijd zo moeilijk met hun deadlines. Maar soit, momenteel ligt Airbus waar aan kop in de rally. En nu is het logischerwijs wachten tot Boeing een groter, luxueuzer en geavanceerder vliegtuig op de markt brengt.. Of er moet een nobele onbekende miljardair het in zijn hoofd krijgen om eens te stoeffen met zijn kapitaal Maarja, het kan ons enkel ten goede komen, meer stoeltjes op een vlucht = goedkoper per persoon, niet? Ik had toch vernomen dat het een 'zuinig' toestel was naar luchtvaart normen, dus dat komt ook niet nadelig uit voor ons.

Cheers!!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th October 2007, 17:41
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door Philip_Huygelberghs
En nu is het logischerwijs wachten tot Boeing een groter, luxueuzer en geavanceerder vliegtuig op de markt brengt..



Het zal inderdaad altijd een een soort kat-en muisspel blijven tussen deze 2 airtraffic-giganten. Maar kan een vliegtuig steeds groter blijven gaan, ooit moet daar toch een einde komen of toch niet?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th October 2007, 17:49
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
'Feest van Singapore tot Sydney'

'Feest van Singapore tot Sydney'


SYDNEY - ‘Prachtige vlucht, indrukwekkend toestel, Champagne à volonté!’. Onze landgenoot Ingmar De Kegel is, een klein halfuur na zijn aankomst in Sydney, nog sterk onder de indruk van de allereerste vlucht van de Airbus A380.



De tickets voor de maiden flight van de reusachtige Airbus A380, van Singapore naar Sydney, zijn per opbod verkcht via eBay. De opbrengst gaat naar verschillende goede doelen. Ingmar De Kegel, jurist en luchtvaartfreak, wist een ticket te bemachtigen ‘voor een duizend euro’. We belden hem net na de landing in Sydney.

‘Het was prachtig, echt waar. Ik ben nog steeds onder de indruk’, zegt De Kegel. ‘Het begon al met een uitgebreid ontbijt op de luchthaven van Singapore. Zowat heel de luchthaven is ons komen uitwuiven. Ook de passagiers van andere vluchten stonden met hun neus tegen de ramen gedrukt om alles te kunnen zien.’

En de vlucht zelf? ‘Een groot feest, van Singapore tot Sydney. De hele vlucht was er Champagne à volonté’, zegt een uitgelaten De Kegel. ‘De baas van Singapore Airlines (eigenaar van het toestel, red.) was ook aan boord. Die man is werkelijk met iedereen een praatje komen maken.’

Vooral de indrukwekkende afmetingen van de ‘superjumbo’ deden De Kegel duizelen. ‘Niet alleen het toestel is enorm groot, ook de vier motoren zijn reusachtig. Die hebben elk een diameter van drie meter. Maar toch hoor je daar in het vliegtuig zelf amper iets van.’

De Airbus A380 gaat er prat op een ongekend luxueus toestel te zijn. Is het werkelijk zo goed als men ons wil doen geloven? ‘Ik heb in economy class gevlogen, en dat blijft natuurlijk economy, maar Singapore Airlines heeft de lat hier erg hoog gelegd. Er is zeer veel beenruimte, en de zetels zijn ook erg breed. Bovendien heeft iedereen een breedbeeldscherm, video on demand, keuze uit honderd films...’

‘Door de speciale wanden en de trap in het toestel, heb je niet altijd de indruk in een vliegtuig te zitten. Je kan ook echt ‘pendelen’ tussen de verdiepingen. Eens de zuinigheid van de motoren werkelijk op punt staat, ziet het er zeer goed uit voor Airbus.’

Vanavond heeft De Kegel nog een Airbus-feestje op het programma staan, in het Hilton van Sydney. Vanaf morgen kan hij opnieuw beginnen aftellen naar zijn volgende A380-vlucht. ‘Dinsdag vlieg ik terug naar Singapore’, zegt hij enthousiast. ‘En dan is het in business class!’


Blog DS, 25-10-2007 (Peter De Lobel)
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th October 2007, 23:46
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door jan voorspoels
Maar kan een vliegtuig steeds groter blijven gaan, ooit moet daar toch een einde komen of toch niet?


Hoeveel zielen gaan er weer in een star-trek voyager?
wie weet over een paar honderd jaar, wanneer we er allang 'onder' liggen
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 26th October 2007, 09:34
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 103
Ik vind de nieuwe airbus een prachtig vliegtuig en zou er heel graag eens mee mee vliegen. De strijd tussen Airbus en Boeing is volgens mij nog lang niet ten einde. Het is namelijk iets typisch menselijk om altijd maar grotere, betere en luxueuzere constructies te bouwen.

En of het mogelijk is om nog grotere passagiersvliegtuigen te bouwen, daar ben ik zeker van.
De magische kaap van 1000 mensen in een vliegtuig te steken, zal binnen dit en een 20-tal jaar waarschijnlijk wel bereikt worden.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 26th October 2007, 17:18
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Airbus

Wauw! Is mijn eerste reactie als ik het vliegtuig zie. Ik zou ook wel eens graag in dat vliegtuig vertoeven, maar laat het dan alstublieft op de grond staan! Ik heb nog maar 2 keer gevlogen, en dat was 2 keer te veel naar mijn goeddunken. Ik heb enorm veel schrik in een vliegtuig. Misschien komt het omdat ik niet kan vatten hoe het komt dat zo'n groot 'spel' in de lucht kan blijven, en hoe groter en zwaarder die dingen worden, hoe meer schrik ik krijg. Daar ontbreekt het mij dus echt aan verstand! En ja Jan, volgens mij zijn er inderdaad wel ergens grenzen. Een vliegtuig kan niet eeuwig uitbreiden?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 26th October 2007, 21:27
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Jarenlang project

Ongeveer twee jaar geleden hoorde ik voor de eerste keer over de ontwikkeling van een kolossaal toestel, de A380. Ik ben dan ook meteen gaan zoeken naar informatie. Het beeld dat ik toen al kreeg was geweldig. De enorme zakenruimtes, de slaapkamers, ... Luxe en ruimte alom. Ik was meteen overweldigd door de enorme omvang van dit toestel.

Ik vond ook dat de cockpit ontworpen was door België. Het vliegtuig is trouwens het resultaat van een samenwerking tussen verschillende landen.

Toen ik hoorde dat de A380 z'n eerste commerciële vlucht maakte, wist ik dus meteen welke beelden ik in het nieuws kon verwachten en ik blijf erbij, het is een prachtige creatie.

Natuurlijk zijn er grenzen. Niet voor niets is dit het grootste passagiersvliegtuig uit de geschiedenis. Alweer een grens die is overschreden dus.
Zolang de boel veilig blijft vind ik het allemaal ok. Aangezien de A380 de vele testvluchten en de zware proeven, die zo'n toestellen tegenwoordig moeten ondergaan, doorstaan heeft, denk ik dus wel dat er je je leven niet riskeert als je meevliegt met deze albatros.
__________________
Bezint eer gij begint.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 27th October 2007, 12:03
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Het is wel zo dat hun deadline niet echt haalbaar was. Omwille van verschillende kleine problemen. Ze hadden er op gerekend dat alles volgens plan zou lopen. Maar met zo een immens project kan dit praktisch niet. De veiligheid mag ook niet in het gedrang komen om een deadline te halen. Maar het is wel een geweldig staaltje van technologie,wetenschap en teamwork.
De vraag is natuurlijk wanneer komt er een groter en luxueuzer vliegtuig op de markt. Maar is het nog wel verantwoord om nog groter te gaan? Ik denk van wel maar de veiligheid moet wel gewaarborgd blijven.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 27th October 2007, 16:57
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door jan.dufraing
Ik denk van wel maar de veiligheid moet wel gewaarborgd blijven.

En laten we vooral het milieu niet vergeten. Ik wil niet weten wat zo'n vliegtuig verbruikt. Iedereen heeft een breedbeeldscherm, dat gaat er toch wel lichtjes over voor mij.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 27th October 2007, 18:48
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Het leuke aan zo'n airbus is dat je wel kunt genieten van de luxe die aanwezig is in dergelijk toestel. Dergelijke vliegtuigen hebben als voordeel dat ze veel meer passagiers kunnen vervoeren dan andere vliegtuigen. In de tekst staat dat de airbus bedoeld is voor lange afstandsvluchten tussen grote luchthavens. Dus je zal zo’n airbus niet gemakkelijk te zien krijgen op Zaventem. Tegenwoordig kan men heel wat bereiken met de steeds vernieuwende technologie. Zo lees ik in de tekst dat er enorme motoren zijn, die je binnenin het vliegtuig amper hoort. Ik vraag me enkel af: “How big can you go”. Nu bestaan er al super-jumbo’s, die een enorme omvang hebben, en ik denk dat men al vliegtuigen aan het ontwerpen is die een groter aantal passagiers kunnen vervoeren. Maar de grootte van het vliegtuig en de grootte van de landingsbaan of vliegveld hangen nauw samen. Ik wil zeggen dat wanneer de luchthavens mee willen draaien met de rest van de wereld, zal men dus ten eerste moeten investeren in de grootte van hun vliegveld. Ze moeten er namelijk voor zorgen dat dergelijke kolossen toch kunnen landen op hun landingsbaan. En volgens mij is het juist die situatie die in de toekomst wel eens problemen zou kunnen geven.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 27th October 2007, 23:33
sonicluc sonicluc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 15
airbus A 380

Mooi vliegtuig!! dat mag wel gezegd worden!
De 'full economy' versie zou zelfs 853 passagiers kunnen vervoeren!
Dat is al dicht bij de 1000 he gertjan!!
Met ook een groter vliegbereik,krijg je minder tussenstops en minder
tijdsverlies op langere vluchten en daarboven minder verbruik!!
Hopelijk ik het ook nog veilig!!! want dat werd van de Concorde ook gezegd
tot...
En Sanne, bij mij is het net omgekeerd! Ik voel me veiliger in een groot vliegtuig van een grotere luchtvaart maatschappij want die worden beter gecontroleerd.
Hopelijk worden de prijzen hierdoor ook goedkoper!!
MVG
Luc
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 28th October 2007, 11:31
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
En laten we vooral het milieu niet vergeten. Ik wil niet weten wat zo'n vliegtuig verbruikt. Iedereen heeft een breedbeeldscherm, dat gaat er toch wel lichtjes over voor mij.


De A380 is véél zuiniger dan eender welk ander heavy vliegtuig, b747 707 dc-10 whatever, kheb de grafieken gezien. Je zou blij moeten zijn, 't is écht een mooi staaltje technologie En de electriciteit wordt opgewekt door reactors in de 2 generatoren, die toch moeten draaien om het vliegtuig vooruit te laten gaan, dus eender hoeveel schermen je erin steekt, zolang de reactor het kan trekken met z'n rpm, no problem, niet meer of minder verbruik hierdoor.

Laatst aangepast door Wouter : 28th October 2007 om 12:39.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 29th October 2007, 13:10
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
@ Wouter: dat was eigenlijk wel een vereiste vind ik. Maar ik ben blij dat ze er toch wat aandacht aan besteed hebben. Ik vind het al ietsje cooler nu
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 4th November 2007, 18:57
PieterVanGestel PieterVanGestel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Beerse
Posts: 68
De neef van een vriend van mij heeft meegewerkt aan het ontwerp van het vliegtuig. En inderdaad het is enorm zuinig in vergelijking met andere vliegtuigen. Een knap staaltje technologie. Ben benieuwd wanneer ik er eens met mee kan vliegen . Dit toestel veraangemaakt de vlucht naar uw vakantiebestemming, wat in mijn ogen wel een must is. Je vakantie begint immers al wanneer je op het vliegtuig stapt. Thans zo voel ik dat steeds aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.