actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2013, 08:22
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Belgacom sluit tien winkels bij reorganisatie

Door een volledige restyling van zijn winkelnetwerk sluit Belgacom tien Belgacom Centers. Dat schrijven De Tijd en L'Echo. De reorganisatie heeft geen impact op de werkgelegenheid, zegt de telecomoperator.

Van de tien winkels die moeten sluiten, liggen er vijf in Vlaanderen, vier in Wallonië en één in Brussel. De verkooppunten worden gesloten omdat ze niet op een interessante commerciële locatie liggen (zoals Westmalle en Evere) of omdat de economische omgeving niet meer aantrekkelijk is (zoals in Menen).

Belgacom wil zijn winkels bovendien anders en aantrekkelijker inkleden, zodat het meer klanten over de vloer krijgt. Zo komen er bijvoorbeeld 17 'World'-winkels, waar klanten ook een koffie kunnen drinken, en waar er een reparatiedienst is en een hoek voor bedrijfsklanten. Na de sanering houdt Belgacom 121 eigen verkooppunten over.

De vakbonden vrezen dat de reorganisatie een impact zal hebben op de werkgelegenheid in het winkelnetwerk. Zo vragen ze zich af op contracten van tijdelijke werknemers zullen worden verlengd. Belgacom-woordvoerder Haroun Fenaux zegt dat er geen impact zal zijn. "Werknemers van winkels die gesloten worden, krijgen de kans elders aan de slag te gaan", klinkt het. Tijdens de weekends zou Belgacom wel meer gebruik maken van studenten om in 29 winkels bij te springen. Bij Belgacom wijst men er nog op dat de reorganisatie van de shops ook nieuwe banen creëert: 35 administratieve functies en twee coördinatoren.

Bron:
De Morgen
27/09/2013

Mening:
In de eerste plaats vind ik dat het een goede zaak is dat men nagedacht heeft over welke winkels men precies zou sluiten. Hiermee bedoel ik niet alleen vanwege hun oninteressante commerciële locatie, maar ook het feit dat er 5 winkels in Vlaanderen, 4 winkels in Wallonië en 1 winkel in Brussel gesloten worden. Hierdoor zullen er geen "conflicten" tussen de verschillende gewesten ontstaan. Het idee van de "world"-winkels die men in de toekomst voor ogen heeft, lijkt veelbelovend. Ik denk dat dit zal werken en dat dergelijke winkels inderdaad meer klanten zullen lokken doordat ze meer mogelijkheden bieden dan de Belgacomwinkels die we de dag van vandaag kennen. Het feit dat de reorganisatie van de shops nieuwe banen biedt, is een groot pluspunt. Maar of alle werknemers van winkels die gesloten worden ook werkelijk tewerkgesteld zullen worden in de nieuwe shops, daar stel ik mij vragen bij. Men kan hen dit beloven, maar als de nieuwe shops op een totaal andere plaats gevestigd worden, zijn deze werknemers daar misschien helemaal niet mee opgezet.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 27th September 2013 om 08:42.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.