actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 08:01
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Child Focus overstelpt met telefoons van bezorgde ouders

Child Focus overstelpt met telefoons van bezorgde ouders
Vandaag om 06:55 door pom

Mail
Print
Child Focus overstelpt met telefoons van bezorgde ouders
Foto: belga
Sinds maandagavond, het moment waarop Béatrice Berlaimont uit Aarlen vermoord is teruggevonden, staat de 116.000-noodlijn bij Child Focus roodgloeiend. De belangrijkste vraag van de bezorgde ouders: hoe praten we hier over met onze kinderen?

‘Zelden voelden zo veel mensen zich betrokken bij een verdwijningszaak als deze’, zegt Bruno Depover van Child Focus. ‘Het opsporingsbericht van Béatrice op onze Facebookpagina is anderhalf miljoen keer bekeken. Een record. De verdwijning van een meisje slaat sowieso altijd meer in dan de verdwijning van een jongen. Maar bij Béatrice was er meer. Heel veel mensen hadden het gevoel: ze kon mijn dochter zijn, mijn zusje, mijn buurmeisje.’

'Dus hoe moeilijk het ook is, praat nu met je kinderen', zegt Depover.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141205_01413145
Mijn mening: Goed dat er zulk een hulplijn in het leven is geroepen. De jongeren hebben tegenwoordig allerlei middelen om het nieuws te kunnen volgen, dus zijn ze ook snel op de hoogte van zo'n dramatische gebeurtenissen. En inderdaad, hoe ga je daar dan mee om. Heel belangrijk is dat ze hun verhaal kwijt kunnen en gaan daarmee dan naar hun ouders , broers of zusters en vrienden en vriendinnen. Door erover te praten kunnen ze ook hun van gedachten wisselen over hun gevoelens en hun angsten. Dat is allemaal niet voor iedereen evident, vandaar het belang van een Child Focus waar men terecht kan met vragen als "Hoe kan ik daar best mee omgaan?". Daarin is openheid zeer cruciaal: je moet over je gevoelens kunnen praten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.