actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2016, 12:37
Phil.n*elfransen Phil.n*elfransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
IS moet Palmyra alweer verlaten na Russische bombardementen

IS moet Palmyra alweer verlaten na Russische bombardementen

Amper een dag nadat IS triomfantelijk meldde dat het de Syrische stad Palmyra opnieuw in handen had, hebben de jihadisten de stad alweer moeten verlaten. Zware Russische bombardementen dwongen de IS-strijders zich terug te trekken uit de historische stad, meldt het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten. Het Russische ministerie van Defensie bevestigt dat het leger meer dan 60 aanvallen uitvoerde op IS.

"Door de zware Russische luchtaanvallen tijdens de nacht moest IS zich zondag bij de dageraad, enkele uren nadat ze Palmyra opnieuw was binnengedrongen, terugtrekken uit de stad", zei de directeur van het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten, Rami Abdel Rahmane.

Bij de raids is een groot aantal terroristen om het leven gekomen. Volgens de Russische autoriteiten voerde het Russische leger 64 luchtaanvallen uit op stellingen en konvooien van IS. Bij de aanvallen zouden meer dan 300 IS-terroristen om het leven zijn gekomen en elf vijandige tanks en 31 voertuigen zijn vernietigd, zo is te lezen in een mededeling van de Russische Defensie.

IS veroverde Palmyra in mei 2015, maar werd daar in maart van dit jaar verjaagd door het regime. De troepen van president Assad kregen daarbij steun van de Russische luchtmacht. IS vernielde tempels en andere kunstschatten uit de Oudheid terwijl het Palmyra onder controle had.

Strategisch

Gisteren klonk het nog dat strijders van Islamitische Staat opnieuw terrein hadden veroverd in Palmyra. De militanten en de regeringstroepen hadden volgens lokale getuigen hard gevochten om de stad te verdedigen, maar tevergeefs. Een activist vertelde aan de Britse omroep BBC dat de stad volledig in handen van de jihadisten was. Ongeveer 50 mannen van de Syrische troepen kwamen om bij de strijd om Palmyra. De rest van hen zou gevlucht zijn.

Palmyra is een belangrijke strategische locatie voor de rebellen, omdat er olievelden in de buurt zijn. Volgens lokale groepen hebben de IS-strijders een militaire opslagplaats veroverd na een strijd van drie dagen. Daarnaast hebben ze ook posten in het noorden en het westen van de stad in hun greep.

Bron: HLN, IS moet Palmyra alweer verlaten na Russische bombardementen, 11/6/16, http://www.hln.be/hln/nl/33982/Isla...ampaign_id=A100

Eigen mening:
Ik heb hierbij gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant ben ik blij dat ze IS aan het uitdrijven zijn en dat het hopelijk dan even gedaan is met die terreur dreigingen maar aan de andere kant voel ik mij toch wat afstandelijk want Rusland is nu steeds IS aan het bombarderen. Waardoor misschien Rusland in de toekomst alle eer wilt opnemen van het "verslagen van de IS". In mijn ogen doet niemand iets uit zijn eigen voor niets er zal wel iets achter nu is het gewoon afwachten wat de iets is dat Rusland wilt krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.