actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2016, 23:31
Phil.n*elfransen Phil.n*elfransen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Ouders herenigd met dakloos meisje in Rome, maar ze wil niet mee naar huis

Toen de Zweedse Embla Jauhojärvi het mysterieuze dakloze meisje op de straten van Rome bleek te zijn, stapten haar vader en moeder meteen op de eerste vlucht naar de Italiaanse hoofdstad. Dit leek voor de ouders het einde van een onzekere periode van zes maanden. Na een emotionele hereniging vandaag op de Zweedse ambassade volgde echter een nieuwe klap. Hun dochter wil niet mee terug naar huis.

Verdwenen meisje Madeleine McCann gesignaleerd in Rome?

Embla Jauhojärvi voor haar verdwijning. © Missing Persons of America.
De 21-jarige Embla vertelde haar ouders dat ze op de straten van Rome wil blijven leven. Vader Tahvo Jauhojärvi vertelt aan de Britse krant Daily Mail: "Embla is niet zichzelf. Ze is een ander persoon dan voor haar verdwijning. Ze sprak nauwelijks met ons en wil niet terug naar huis."

De 54-jarige man is ten einde raad. Toen gisteren bekend werd dat de mysterieuze dakloze in Rome zijn dochter was, stapte hij vanochtend meteen op het eerste vliegtuig van Stockholm naar Italië. Zijn dochter, die aan het syndroom van Asperger lijdt, verdween in april. En nu was ze terug.

Ongerust
Voorafgaand aan de hereniging met zijn dochter toonde Tahvo zich nog verheugd. "Het is zo lang geleden. Ik heb zes maanden naar haar gezocht. Ik wil haar gewoon vasthouden en mee terugnemen." Zijn ex-vrouw Ilona Kapp (51), de moeder van het meisje: "Ik maakte me zo ongerust. Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan."

Hun dochter was een jaar eerder een weekje in Rome geweest. Mogelijk was het meisje, dat moeilijk communiceert, verliefd geworden op de stad en had ze daarom daar haar toevlucht gezocht. Na haar stiekeme vlucht dit jaar naar Italië en een taalcursus in het zuiden van het land, belandde Embla einde zomer op de straten van Rome.
Stroomversnelling
Een rondvraag van haar vader bij de politie, Italiaanse taalschool, de Zweedse ambassade in het land en Interpol leverde niks op. Embla was ouder dan 18 jaar en dus volwassen.

Pas gisteren raakte zijn zoektocht in een stroomversnelling. Verschillende media berichtten over een mysterieus meisje dat op de straten van Rome leefde. Ze leek op de verdwenen Maddie McCann en werd ook gelinkt aan andere verdwijningszaken.
Ziek
Tahvo werd gebeld door een neef van zijn dochter. Hij wees de man op de foto. De vader herkende zijn Embla, en zou haar vandaag mee terugnemen naar huis.

Embla arriveerde vandaag onder begeleiding van maatschappelijke hulpverleners bij de Zweedse ambassade in Rome. Na de moeizamee hereniging zegt Tahvo vanavond tegen de Britse krant: "We willen haar mee terugnemen naar Zweden, maar dat is erg moeilijk. Ze zou daar zoveel beter af zijn. Hoe kunnen de Italiaanse autoriteiten haar nu laten terugkeren naar de straat? Ze is ziek. Ik kan het niet aanzien dat ze weer buiten moet slapen en om voedsel moet bedelen."

Bron: HLN, Ouders herenigd met dakloos meisje in Rome, maar ze wil niet mee naar huis, 23/11/16, http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...naar-huis.dhtml

Eigen mening:
Ik vind dat geen abnormale reactie van het meisje die zo lang alleen haar leven heeft moeten lijden zonder geld. In de 6 maanden dat ze verdwenen was heeft ze zelfstandig de wereld herkent. Het leven onder ogen gezien. Hoe hard het kan zijn maar ook hoe mooi het is. Vandaar dat ze niet terug wilt. Want bij haar ouders leeft ze beter en moet ze geen zorgen maken over alles maar deze ervaring is ze veel sterker geworden mentaal. We weten niet wat er allemaal gebeurden de 6 maanden in Rome. Ik vind het wel jammer dat ze zich niet laat verzorgen omdat ze ernstig ziek is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.