actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2015, 22:28
rani.v*nthielen rani.v*nthielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Beerzel
Posts: 20
Alle Belgische Volkswagen-auto's met sjoemelsoftware moeten verplicht naar garage

Alle Belgische Volkswagen-auto's met sjoemelsoftware moeten verplicht naar garage

DIESELGATE Invoerder D'Ieteren laat weten dat Volkswagen ook in ons land alle 317.000 dieselwagens met sjoemelsoftware verplicht naar de garage terugroept voor herstelling. Tot nog toe ging Volkswagen uit van een vrijwillige reparatie. De Duitse overheid heeft het concern echter gedwongen om daar van af te zien.
Een verplichte terugroepactie komt in principe alleen voor als er sprake is van gevaar voor de veiligheid. Dat is er in dit geval niet, maar door de extreme omvang van dieselgate roept VW toch verplicht alle wagens met sjoemelsoftware terug. In heel Europa gaat het om 8,5 miljoen auto's.

Volkswagen heeft toegegeven dat wereldwijd 11 miljoen diesels zijn voorzien van software die ervoor zorgt dat in laboratoriumtests een veel lagere uitstoot van schadelijke gassen wordt gemeten dan in de praktijk. Het bedrijf is druk bezig om voor zijn wagens die zijn uitgerust met de software een oplossing te vinden. De wagens worden nu dus verplicht teruggeroepen naar de garage. Oplossingen kunnen bestaan uit aanpassingen van zowel de software als de hardware.

Voor de Volkswagenrijders zijn er uiteraard geen kosten aan verbonden.

bron: www.hln.be

eigen mening:
Ik vind het raar dat in deze tijd zoiets nog kan gebeuren. En ook dat ze de testen alleen maar in de laboratoriums deden en niet op de gewone weg. Ik zou er niet van verschieten dat dit ook bij andere automerken aan het licht zou kunnen komen. Het is dan ook goed dat ze verplicht worden om hun fout kosteloos voor de klant recht te zetten. Ik vraag me wel af hoe groot de imagoschade voor Volkswagen zal zijn. En of het bedrijf zich sterk genoeg zal kunnen houden na deze zware inpakt. Hopelijk heeft de autosector hiervan iets bijgeleerd.

Laatst aangepast door rani.v*nthielen : 15th October 2015 om 22:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.