actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2015, 19:09
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Teruggekeerde Syriëstrijder veroordeeld tot vijf jaar cel

In Antwerpen zijn twee teruggekeerde Syriëstrijders veroordeeld. Een man uit Beveren kreeg vijf jaar gevangenisstraf, waarvan de helft effectief, voor deelname aan een terroristische organisatie. Een 20-jarige man uit Antwerpen kreeg drie jaar met uitstel.

De 28-jarige man uit Beveren had zich aangesloten bij Katibat al-Khadra of Groene Brigade, een jihadistische groep. Hij was naar eigen zeggen eind 2013 naar Syrië vertrokken om te strijden tegen het regime van president Assad. De man beweerde dat hij enkel wacht had gelopen, en nooit een kogel had afgevuurd.

De twintiger uit Antwerpen had een half jaar lang een trainingskamp van terreurgroep IS bijgewoond. Volgens het federaal parket is hij een zwakke en labiele jongeman, die geradicaliseerd was door zijn zus en enkele imams. Hij kreeg drie jaar cel met uitstel, voor een eerder verblijf in Syrië werd hij vrijgesproken.

bron: De Redactie

Eigen mening: Ik ben blij dat de uitspraak tot een celstraf heeft geleid. Ik ben tegen de Jihad en hun aanhangers en vind dan ook dat hier in het democratische België iets moet tegen gebeuren. Tegen vriendelijke moslims en islamieten heb ik niks , maar tegen extremisten met bedoelingen die niet koosjer zijn wel. Het moet maar eens gedaan zijn met deze partijen die de wereld willen veroveren. Als Vlaams-nationalist ben ik van mening dat partijen waarbij het enkel gaat om macht en strijd (vb: IS) niet in Vlaanderen thuishoren. Leden hiervan moeten uit ons land verdwijnen en mogen niet meer terugkeren. Ik ben niet extreem rechts maar over dit standpunt behoud ik wel mijn radicale mening. Syriëstrijders mogen naar mijn inziens niet meer terugkeren naar België. Daarom ben ik blij met de straf die het parket heeft opgelegd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.