actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2012, 14:24
T*on.VanLooy T*on.VanLooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 23
Poetin wil dat Russen meer kinderen maken

De Russische president Vladimir Poetin heeft woensdag beloofd de economie van Rusland te bevorderen en het leger te versterken. Hij veroordeelde ook elke vorm van buitenlandse inmenging.
Poetin hield woensdag voor het eerst sinds hij in maart voor de derde keer de presidentsverkiezingen won een toespraak waarin hij de toestand van het land uiteenzette. In de speech, die vooral over sociale kwesties ging, beloofde Poetin onder meer gezinnen te zullen aanmoedigen om meer kinderen te krijgen en om 25 miljoen nieuwe banen te creëren. Hij beloofde ook de ‘instituties te steunen die traditionele spirituele waarden vertegenwoordigen', een teken van nog meer staatssteun aan de Russisch-orthodoxe kerk.

Poetin meende ook dat het leger sterker moet worden om de onafhankelijkheid en de veiligheid van Rusland te kunnen waarborgen. Het land moet zijn ‘nationale en spirituele identiteit' bewaken, aldus de president.

Russische democratie

De president zei verder nog dat Rusland zijn eigen visie op democratie zal volgen en normen die van buiten worden opgelegd zal negeren. ‘Directe of indirecte buitenlandse inmenging in onze politieke processen is ontoelaatbaar', klonk het. ‘Degenen die geld uit het buitenland ontvangen en buitenlandse belangen dienen, zouden niet moeten deelnemen aan de Russische politiek.'

Poetin won in maart de verkiezingen ondanks hevige protesten. Hij heeft een harde lijn ingezet tegen dissidenten en voerde onder meer een wet in die hoge boetes oplegt aan demonstranten en die maatschappelijke bewegingen beperkt in hun doen en laten.

Bron: De Standaard
12/12/2012

Eigen mening: Ik plaats dit artikel nu wel bij politiek, maar het had evengoed bij sociaal-economisch kunnen staan. De zaken die president Poetin aankaart, zoals meer kinderen maken en vele nieuwe jobs creeëren, voorspellen natuurlijk veel goeds. Al weet ik niet of ik veel moet geloven van wat Poetin allemaal zegt. Jan Mulder is ooit in de laatste show een uitgevlogen tegen de Russische vrouw van Frank De Winne, en hij zei dat Rusland een corrupt land is en dat Poetin een zeer corrupte man is. Ik weet te weinig over de situatie in Rusland maar op dat moment had ik meer de neiging om Jan Mulder te geloven dan die vrouw, die over Rusland aan het vertellen was alsof het daar elke dag rozengeur en maneschijn is. Ik weet wel genoeg over die situatie om te weten dat het absoluut geen rozengeur en maneschijn is. En over Poetin is al genoeg verteld zodat het duidelijk mag zijn dat hij niet telkens op een propere manier herverkozen is.

Laatst aangepast door T*on.VanLooy : 12th December 2012 om 14:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.