actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2011, 16:17
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Medicijn tegen trombose maakte honderden doden

Medicijn tegen trombose maakte honderden doden
12/11/11, 13u25
www.demorgen.be

Het antistollingsmiddel Dabigatran, in België verkocht onder de naam Pradaxa, heeft wereldwijd vijf keer meer mensen het leven gekost dan producent Boehringer Ingelheim tot dusver heeft toegegeven.

Begin november waren er al 256 sterfgevallen als gevolg van de inname van het geneesmiddel bekend, zo blijkt uit een vraag van het Duitse tijdschrift Der Spiegel aan het Europees Geneesmiddelenbureau EMA. Eerder had het Duitse bedrijf volgens de 'Zeit Online' openlijk erkend dat het middel wereldwijd een vijftigtal mensen fataal was geworden. Maar alleen al in Europa zijn volgens Der Spiegel 21 mensen gestorven na de inname van het medicijn.

Waarschuwing
Boehringer Ingelheim stuurde eind oktober een waarschuwing naar Europese artsen, om hen duidelijk te maken dat het middel niet mag worden voorgeschreven aan patiënten met een verminderde nierfunctie. Daarvoor was er al een soortgelijke waarschuwing verspreid in Japan, waar in totaal 14 patiënten gestorven waren na zware inwendige bloedingen. Ook in Australië en Nieuw-Zeeland werd alarm geslagen.
(belga/ep)


Reactie
Ik vind het onrustwekkend dat zoiets kan gebeuren, dat men medicijnen verkoopt waarover men nog geen volledige 'controle' heeft. Het is ook ongehoord dat de producent dan nog liegt over het aantal doden, als men meteen had geweten dat er zoveel mensen aan gestorven waren had men er waarschijnlijk nog veel voorzichtiger mee geweest. Ik vraag me af of deze producent hier op de een of andere manier een straf voor kan krijgen, want dit kan toch echt niet vind ik persoonlijk.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.