actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2004, 20:01
kimhenderickx's Avatar
kimhenderickx kimhenderickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 8
Kerry onder vuur nadat hij homoseksualiteit dochter Cheney aankaartte

Kerry onder vuur nadat hij homoseksualiteit dochter Cheney aankaartte


De republikeinen willen een zogezegd ongepaste opmerking van Kerry tijdens het laatste debat uitspelen.John Kerry wordt uit republikeinse hoek zwaar bekritiseerd omdat hij de homoseksualiteit van de dochter van vice-president Dick Cheney heeft aangeroerd. De democratische presidentskandidaat deed dit woensdagavond tijdens het derde en laatste televisiedebat met zijn tegenstander president Bush.

Kerry kreeg tijdens dit debat de vraag of "Homoseksualiteit een keuze is?" Als antwoord gaf Kerry: "We zijn allemaal Gods kinderen en als u een gesprek zou hebben met de dochter van Dick Cheney, die lesbisch is, zou ze zeggen dat zij is zoals ze is en zoals ze geboren is."

De vrouw van Dick Cheney, Lynne Cheney, reageerde woedend. "De enige conclusie die ik hieraan verbind, is dat dit geen goede man is," aldus mevrouw Cheney. "U hebt een man gezien die tot alles in staat is om gekozen te worden," zo reageerde Dick Cheney op zijn beurt.

Kerry heeft zich in een communiqué al verdedigd. "Ik houd van mijn dochters, zoals de Cheneys van hun dochter houden. Ik heb alleen maar iets positiefs willen zeggen over hoe betrokken gezinnen met deze kwestie omgaan," stelt Kerry.

"Dit is een perfect voorbeeld van dubbele taal. Het is beschamend. Een stoot onder de gordel," aldus Nicole Devenish, campagnewoordvoerder van George W. Bush. De democraten "hebben duidelijk getoond dat ze besloten hebben om aanvallen op Mary Cheney tot een onderdeel van de verkiezingscampagne te maken. Zijn commentaar heeft de grens overschreden," zo luidt het, en "wat John Kerry zei was niet eens een antwoord op de vraag."

Het campagneteam van Kerry heeft eraan herinnerd dat vice-president Cheney de homoseksualiteit van zijn dochter zelf genoemd heeft tijdens de campagne. Volgens hen hebben de republikeinen de gelegenheid aangegrepen om schandaal te maken en zo een serieuze discussie over het onderwerp uit de weg te gaan.

(belga)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2004, 20:55
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Nu ik dacht wel dat er reactie op ging komen hoor toen ik de samenvatting van het debat bekeek op tv. John Edwards had het ook al laten vallen tijdens zijn debat met Cheney. Nou kan je denken dat ze hier extra bedoelingen mee hebben, maar ja.

Ik vond wel niet dat Kerry zo op deze vraag had moeten antwoorden, maar het was dan ook duidelijk een onverwachte en gevoelige vraag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.