actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2017, 20:44
Wout.VanMeir Wout.VanMeir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 40
Identificatie van Brugse meisjesbende zo goed als rond

Identificatie van Brugse meisjesbende zo goed als rond

In het onderzoek naar belaging en opzettelijke slagen en verwondingen door een groep minderjarige meisjes in Brugge is de identificatie van de verdachte zo goed als rond. Volgens het parket West-Vlaanderen, afdeling Brugge moet het precieze aandeel van de verschillende verdachten wel nog in kaart gebracht worden.

De feiten speelden zich af in de buurt van het station van Brugge. Een zestal tienermeisjes, die zichzelf de Bende van de Zehbi's noemde, zou andere meisjes ernstig gepest en geslagen hebben. Bij een incident in Oostende deelde ook de moeder van een slachtoffer in de klappen. De verdachten verspreidden ook beelden van enkele incidenten via Instagram.

Het parket bevestigde dat er al een tijdje een onderzoek loopt naar slagen, afpersing en kleine diefstallen gepleegd door minderjarige meisjes. In dat onderzoek kon ondertussen een verdachte geïdentificeerd worden. Het meisje werd donderdagochtend gearresteerd en is voorgeleid bij de jeugdrechter. Ze werd door de jeugdrechter in een halfopen instelling geplaatst.

Ook de identificatie van de andere verdachten is zo goed als rond. Er wordt nog onderzoek gevoerd naar het specifieke aandeel van die medeverdachten. Van nieuwe arrestaties is nog geen sprake.

28/10/2017
Knack
http://www.knack.be/nieuws/belgie/i...mal-918709.html

Mening:
Als ik het nieuws hoor over opzettelijke slagen en verwondingen door een groep minderjarige meisjes uit Brugge, zet dit me toch wel even aan het denken. Het feit dat jonge meisjes een bende vormen en ernstig geweld plegen op andere mensen bezorgt mij kippenvel. Hier bovenop delen ze al hun misdaden ook nog eens op sociale media, in dit geval Instagram. Ik denk dat er voor de opvoeders van vandaag en morgen een belangrijke taak is weggelegd voor het opvoeden, het leren omgaan met elkaar en de sociale media. Ik vind het erg jammer dat ze de sociale media gebruiken om indruk te maken, en dan nog door geweldpleging, bij andere mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.