actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2015, 08:19
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Scholen klagen misbruik examencommissie aan

Scholen klagen misbruik examencommissie aan

Jongeren hebben de combinatie ontdekt van schoolgaan en toch examens afleggen via de examencommissie, de vroegere middenjury. Oneigenlijk gebruik, vinden de scholen, die met de minder leuke gevolgen zitten. Zo blijven de betrokken leerlingen te pas en te onpas afwezig omdat ze in Brussel examens gaan afleggen, dat schrijft De Standaard vandaag.


Zeker in de bso-opleiding kantoor blijkt het fenomeen zichtbaar: het is de richting met de meeste studenten bij de commissie.

Zowel Katholiek Onderwijs Vlaanderen als het GO! signaleren de trend.

Minister Hilde Crevits (CD&V) kondigt in de krant aan dat het fenomeen volgende week besproken wordt met de onderwijsadministatie. Een en ander heeft er wellicht mee te maken dat het sinds 2012 makkelijker is om examens af te leggen bij de examencommissie.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/s...e-aan-a2482785/
Eigen mening: Dit artikel verbaast mij wel een beetje omdat ik niet eens wist dat je de twee kon combineren. Ik dacht dat de commissie enkel was voor leerlingen die thuis studeerden. Het standpunt van de school begrijp ik wel. Zeker als het gaat over stages waar leerlingen verwacht worden, als ze dan niet komen opdagen is dat heel vervelend. De school verliest op die manier het vertrouwen van de bedrijven en vervolgens ook de stageplaatsen. Langs de andere kant vind ik het ook wel positief dat leerlingen dat examen willen afleggen. BSO-leerlingen hebben vaak weinig of geen examens. Misschien is dit wel een signaal om deze leerlingen wel examens te geven? Op deze manier zou de kloof tussen BSO en ASO/TSO al wat kleiner worden en zijn ze beter voorbereid als ze nog willen verder studeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.