actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 09:08
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
Tevredenheid Amerikanen over Obama op dieptepunt

Het beleid van de Amerikaanse president Barack Obama is nog nooit zo ongeliefd geweest bij de burgers in de VS. Nog slechts 41,4 procent van de burgers is tevreden over het werk van de president.
Dat blijkt uit recent representatief onderzoek van RealClearPolitics.com, dat het gemiddelde van verschillende peilingen berekende. Het vorige dieptepunt lag nog op 42 procent, in oktober 2011.

Begin dit jaar schaarde nog meer dan 52 procent van de Amerikanen zich achter het beleid van Obama.

De belangrijkste kritiek kunnen de problemen bij de invoering van de gezondheidshervorming zijn. Hoewel Obama al jarenlang beloofde dat niemand zijn verzekering zou verliezen dankzij de nieuwe wet, kregen sindsdien honderdduizenden Amerikanen een opzegging van hun ziekenfonds.

De ondernemingen verklaarden dat hun producten niet zullen voldoen aan de voorwaarden van de hervorming. De klanten kunnen zich opnieuw laten verzekeren, maar aan een merkelijk hogere prijs.

Bron: www.standaard.be

Mening:
Het is zeer duidelijk dat de meeste mensen nog steeds tegen de ziekteverzekering zijn. De mensen die voor de ziekteverzekering waren, hadden hoogstwaarschijnlijk (als ze het konden betalen) al een ziekteverzekering. Natuurlijk nu de ziekteverzekering die zij al hadden duurder wordt 'door' Obama zijn beleid, zijn zij ook niet meer tevreden. Dat begrijp ik allemaal heus wel maar geef die man eens wat krediet! De Amerikanen zouden eens een jaar in België moeten wonen. Bovendien denk ik dat Obama een van de bekwaamste presidenten in jaren is.

Laatst aangepast door G*ddy.Peiten : 14th November 2013 om 09:14.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2013, 23:34
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 55
Ik geef de Amerikaanse burgers geen ongelijk over het 'minachten' van Obama. Het ligt niet enkel meer aan de verzekering betreffende Obamacare maar aan de beloftes die Obama 2 ambtstermijnen geleden heeft gemaakt en nog steeds niet(s) heeft volbracht. Zijn beleid is dan misschien wel doorgevoerd maar zoals je ziet zijn de meeste mensen ontevreden. De afgelopen 2 jaren waren niet goed voor Obama. Het NSA-schandaal en de 'black-out' van de Amerikaanse regering. Persoonlijk, moest ik hebben kunnen kiezen, had ik Romney nog steeds niet verkozen. Maar Obama mag wel eens laten zien dat hij het verdient om president te zijn en niet profiteert van vergane glorie (dood Osama Bin Laden). Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat het op zo'n dieptepunt staat, het kan volgens mij nog veel lager gaan. Ik heb het gevoel dat veel mensen Obama nog altijd als idool zien. Het is en blijft een toffe persoon en is een man van het volk, maar dat was Bill Clinton ook. Wat nu enkel nog ontbreekt, als ik het zo mag zeggen, is het seksschandaal.

Edit: Misschien beter om dit te posten onder Focus op: USA.

Laatst aangepast door D*ies Van Mechelen : 14th November 2013 om 23:40.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st December 2013, 00:44
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Het NSA schandaal is een kat in een zak, uiteindelijk heeft de voorgaande administraties het opgebouwd, hij heeft het enkel overgeërfd. De "Black-outs" van de Amerikaanse overheid is tevens de schuld van de Amerikaanse politiek (2 grote families die onmogelijk door een deur kunnen).

Ik begrijp de opmerking van G*ddy wel niet helemaal : "De Amerikanen zouden eens een jaar in België moeten wonen".

Zodat ze een beter beleidsplan met een overheids apparaat dat effectief werkt, kunnen bekijken?
Of het praktisch gratis TOPonderwijs en ziekteverzekering?

Een fatsoenlijk elektriciteit voorziening onder de grond i.p.v. ouderwetse netwerk boven de grond, waardoor ze problemen hebben zodra er een windje waait?

Fatsoenlijke wetgeving rond wapengebruik en de ECHTE vrijheid van verplaatsen doorheen het land/continent ?

Zodat ze de een praktisch corrupt vrije regering kunnen zien ?

Zodat ze kunnen zien hoe een gemiddelde Belg 66 000 euro spaargeld heeft, terwijl 76 % van de Amerikaanse bevolking leeft van loonbriefje tot loonbriefje.

Er is geen enkel bewijs dat de Verenigde Staten van Amerika zo geweldig is, zoals ze altijd vermelden. Ze leidden immers de wereld op enkel 3 vlakken.
1) Het aantal gevangenen per stad.
2) Het aantal volwassenen die geloven in feeën.
3 ) Defensie (waarbij ze meer uitgeven dan de volgende 26 landen in de rij, 25 landen daarvan zijn geallieerd met de Verenigde Staten).

Voor de rest wordt op dit tempo de Verenigde Staten een Derde Wereldland.

Laatst aangepast door Cedric.Van.Nederkassel : 21st December 2013 om 00:49.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th December 2013, 18:27
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Ik moet zeggen dat ik grotendeels akkoord ben met de mening van Cedric. België is zo slecht nog niet !
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.