actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2017, 19:40
yenthe.k*rckhofs yenthe.k*rckhofs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Nijlen
Posts: 9
Trump schrapt terugbetaalde anticonceptie

Ook op het vlak van voorbehoedsmiddelen probeert VS-president Donald Trump het werk van zijn voorganger Barack Obama ongedaan te maken. Hij besliste om het besluit van Obama te schrappen dat werkgevers verplichtte de kosten van hun vrouwelijke werknemers voor voorbehoedsmiddelen te betalen.

Volgens de nieuwe regeling kunnen voortaan veel meer bedrijven zich uit die verplichting terugtrekken of de betaling van sommige anticonceptiva weigeren, bijvoorbeeld uit religieuze overwegingen.

Paul Ryan, de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, juicht Trumps beslissing toe als een "historische dag voor religieuze vrijheid".

De Amerikaanse organisatie voor Burgerlijke vrijheden (ACLU) en het Nationale Centrum voor vrouwenrechten hebben aangekondigd dat ze de Amerikaanse regering zullen dagvaarden. 55 miljoen vrouwen profiteerden van de maatregel die Obama in het leven riep.

Bron: De Morgen
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...eptie-b25c96db/

Mijn mening: Ik snap niet dat Donald Trump er nog maar aan denkt om deze wet te schrappen... Opnieuw zullen de vrouwen die het minder breed hebben in de samenleving, 'gestraft' worden: Ze zullen kwetsbaarder zijn, omdat ze anticonceptiemiddelen niet meer kunnen betalen. Meer nog: Onvoorziene zwangerschappen, maar ook ziektes zoals aids,... zullen terug vaker voorkomen, aangezien deze vrouwen niet meer beschikken over beschermende voorbehoedsmiddelen. Deze wet schrappen is dus echt geen goed idee en dit zal Donald Trump ook ondervinden...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2017, 22:10
Tim.B*elemans Tim.B*elemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 179
Ik vind dit eigenlijk geen slechte beslissing. In eerst instantie lijkt dit een maatregel tegen anticonceptie maar dat is niet het geval. Laat het ook duidelijk zijn dat ik voorstander ben voor anticonceptie.

De wet die Obama had ingevoerd verplichtte werkgevers om de anticonceptiemiddelen van hun vrouwelijke werknemers te vergoeden. Dit is een maatregel die ik verkeerd vind. Het is niet aan de werkgever om dit te betalen maar aan de persoon zelf.
Het argument dat dit de armste gezinnen zal treffen vind ik vergezocht. Als iemand geen kinderen wil is het aan hem/haar om anticonceptie te voorzien, een pakje condooms is nu ook weer niet zo duur. En als het toch een te grote hap uit het budget zou zijn is minder seks hebben ook altijd een oplossing.

In dit artikel staat wat meer uitleg over de maatregel:
https://nos.nl/artikel/2196693-amer...te-betalen.html
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.