actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2012, 09:42
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Geen halal-burgers in Belgische Quick-restaurants

Geen halal-burgers in Belgische Quick-restaurants

In de Belgische restaurants van fastfoodketen Quick zullen geen halal-producten aangeboden worden. Uit een studie bleek dat er onvoldoende behoefte aan is, zo staat vrijdag in de kranten van de groep Sud Presse.

Quick biedt in 23 restaurants in Frankrijk wel halal-producten aan. Daar werd onderzoek gedaan naar de verkoop van de King Fish (een hamburger met vis) en die van de Big Bacon (met varkensvlees) tijdens de ramadan, de vastenmaand van de moslims. Op basis van die vergelijking werd bepaald in restaurants er voldoende vraag is naar halal-producten.

Uit eenzelfde onderzoek in België kwam geen enkel restaurant met een voldoende halal-profiel naar voren.

Bron: De Standaard

Ik weet niet zo goed welke houding aan te nemen ten opzichte van halal in fastfoodrestaurants. Enerzijds lijk ik er problemen mee te hebben. Het voelt aan als een brug te ver voor mij. Maar misschien is het langs de andere kant wel een ultieme vorm van integratie als onze Belgische restaurants zich willen aanpassen aan eetgewoonten van moslims indien er vraag naar is.
In het artikel wordt aangehaald dat ze er niet mee voort gaan omdat er niet genoeg vraag naar is, daarnaast zeg ik persoonlijk toch ook nee.
Quick, McDonalds, ... is wat het is. Ze bieden hamburgers aan, waar varkensvlees nu eenmaal een populair product is. Ik denk, dat als moslims graag een fastfoodrestaurant willen binnenstappen, daar nog genoeg andere mogelijkheden zijn om te eten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.