actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2012, 13:29
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Partijen in Australië ruziën over homohuwelijk

De coalitiepartijen in Australië ruziën om de legalisering van het homohuwelijk. Zowel de Groenen als Labor hebben daar vandaag wetsvoorstellen voor ingediend.

Inhoudelijk verschillen de wetsvoorstellen weinig van elkaar: huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht worden wettelijk mogelijk. Maar geestelijken die ze niet kunnen verenigen met hun overtuiging hoeven dergelijke verbintenissen niet formeel te bezegelen.

Groenen vs. Labor

De Groenen zijn al langer voor het homohuwelijk. Ze zijn boos dat Labor, dat nog maar net over zijn bezwaren heen is gestapt, nu met een eigen voorstel komt. Als zelfs de coalitiegenoten in de minderheidsregering niet samen met een eensluidend voorstel kunnen komen, zal er geen meerderheid voor te vinden zijn, zeggen de Groenen.

Labor denkt dat zijn voorstel meer kans maakt. Veel conservatieven moeten helemaal niets hebben van de 'radicale' Groenen en alles wat zij voorstellen.

Labor verdeeld

Labor is zelf verdeeld over de kwestie. De partij besloot weliswaar in december haar bezwaren tegen het homohuwelijk te laten varen, maar partijleider en premier Julia Gillard stond de leden toe te stemmen 'volgens hun geweten'. Zo is Gillard zelf geen voorstander van het homohuwelijk.Ook de door de Liberal Party aangevoerde oppositie is tegenstander.

De Australische wet stelt sinds 2004 dat alleen een verbintenis tussen een man en een vrouw wettelijk erkend kan worden als een huwelijk. Liberal-parlementslid Alex Hawke zei dat afwijzing van het homohuwelijk geen schending van mensenrechten is. Koppels van hetzelfde geslacht worden namenlijk onder de federale wet niet of nauwelijks gediscrimineerd.


Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120213_069

Mening:

Ik vind dat het overal ter wereld aanvaard zou moeten worden dat er nu eenmaal mensen zijn die op personen van hetzelfde geslacht vallen. Homohuwelijken zijn ook gewoon een verbintenis tussen mensen die elkaar graag zien, ik zie hier zelf geen verschil in met de heterohuwelijken. Ik dacht dat het er in de hedendaagse maatschappij meer en meer om draaide dat iedereen gelijk behandeld wordt, waarom zouden homoseksuele koppels dan plots minder rechten krijgen?
Dit fenomeen deed mij denken aan een cartoon die ik onlangs las. In deze stond geschreven: Zou je abortus wel goedkeuren als je op voorhand wist dat de foetus zou uitgroeien tot een homoseksueel persoon.

Dat er vandaag de dag nog steeds mensen rondlopen die zo klein zijn van geest dat ze homoseksuelen als 'vreemd', 'vies' of 'onnatuurlijk' beschouwen kan ik gewoon moeilijk vatten. Iedereen is gelijk en toch anders, ik vind dat mensen er openlijk voor moeten kunnen uitkomen dat ze homoseksueel zijn, want veel te veel mensen schamen zich hier nog steeds voor. Niemand is 'ideaal', omdat ideaal gewoonweg niet bestaat. Je hebt altijd wel iemand die iets negatiefs ziet in je; zelfs al vinden andere personen je perfect.

Mensen zouden eerst voor de spiegel moeten gaan staan en kijken of ze zelf wel perfect in elkaar zitten, of hun gedachtengang perfect is en of ze echt gelukkig zijn zoals hun leven nu loopt. Als het antwoord hierop nee is zouden ze beter kunnen beseffen dat dit dikwijls komt doordat ze zichzelf niet kunnen zijn in de hedendaagse maatschappij.

Ik ben er mij van bewust dat er altijd 'haters' zullen rondlopen die wel iets aan te merken hebben op andere personen, maar zou hen willen aanraden een hobby te zoeken en geen commentaar meer te hebben op anderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th February 2012, 14:33
Tanita.Nuyts Tanita.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 24
Ik vind het artikel eerder grappig. Beide partijen zijn voor het homohuwelijk maar gunnen elkaars stemmen niet. Een beetje gaan moeilijk doen over het feit dat " ela dat is ons standpunt verzint er zelf één om stemmen te ronselen". De hele essentie van de zaak wordt nu overschaduwt door hun beklag over de andere partij.

Ik hoop dus dat de partijen gaan stoppen met hun kinderachtig gedoe zodat het homohuwelijk legaal gaat worden in Australië.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th February 2012, 13:15
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Dit artikel heeft inderdaad een humoristische kant.
Twee partijen die het zelfde doel hebben, maar elkaar niet de bovenhand gunnen. In plaats van moeilijk te doen, zouden deze partijen beter samen gaan zitten en het op een akkoord gooien zodat hun gemeenschappelijk doel behaald wordt.

Zoals hieronder al is gezegd geweest, zijn homohuwelijken voor sommige mensen nog steeds een probleem.
Wat hier nu zo een probleem vormt is voor mij niet echt duidelijk. Als twee mensen elkaar graag zien, wie zijn wij dan om hen tegen te houden?
We leven in een multiculturele wereld, zo veel verschillende uitelijken, zo veel verschillende religies, zo veel verschillende manieren van denken,...
Liefde is wat al die verschillen negeert en twee verschillende mensen samenbrengt.

Ik hoop dat ze het daar in Australië snel op een akkoord gooien. Wat maakt het nu uit welke partij wint? Ik dacht dat het de bedoeling was dat het land (& de inwoner ervan) er beter van kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.