actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2016, 08:54
Glenn.C*uppens Glenn.C*uppens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 27
België trekt asielexperts terug uit Griekenland

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) haalt zijn experts op de Griekse eilanden terug naar België, omdat hij vreest dat ze te veel gevaar lopen. Hij eist dringend optreden van de Griekse overheid. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard vandaag.
De situatie op de Griekse eilanden gaat de jongste tijd van kwaad naar erger. Op Lesbos staken vluchtelingen uit Pakistan en Bangladesh de kantoren van de Europese asielorganisatie in brand, uit frustratie over de trage afhandeling van hun asielaanvragen. Bovendien wordt het personeel dagelijks bedreigd, ook de experts die België naar Griekenland heeft gestuurd om er samen te werken met de Europese asielinstanties.

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken heeft daarom beslist om alle Belgen terug te halen. Op het hoogtepunt werkten enkele tientallen Belgische experts op de Griekse eilanden, maar sinds vorige week is er niemand meer.

Veiligheidsplan
Francken vraagt extra politie, een veiligheidsplan en een verplaatsing van de kantoren om de veiligheid van zijn medewerkers te verzekeren. Ook dringt hij aan op een sneller asielproces en grotere inspanningen om vluchtelingen terug te sturen naar Turkije of hun land van herkomst.

Tot slot vraagt hij betere leefomstandigheden in de hotspots op de Griekse eilanden, die de voorbije weken geteisterd werden door rellen. Zolang die beterschap er niet is, blijven de Belgische experts thuis.

Later deze week spreekt Francken met zijn Griekse collega Ionnis Mouzalas over de kwestie tijdens een Europese top in Brussel.

Bron : http://www.demorgen.be/buitenland/b...nland-bec182f6/

Eigen mening : een treurige zaak voor de Griekse asielzoekers denk ik dan. Maar naar mijn eigen mening moeten de Grieken het nu wel zonder de Belgische experts kunnen. Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om alle nodige en belangrijke zaken te leren van de Belgen. Ik vind het zeker goed dat ze de Belgen terugroepen als ze dan ook werkelijk gevaar lopen. Natuurlijk gaat de veiligheid van het eigen volk voor. Aldus mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.