actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th December 2013, 21:58
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Deze geuren kunnen migraine veroorzaken

Deze geuren kunnen migraine veroorzaken

Meer dan 50 procent van de mensen die aan migraine lijdt is gevoelig voor een bepaalde geur. Meer dan 70 procent van de vrouwelijke patiënten beweert zelfs dat een specifieke geur een aanval kan veroorzaken. Dat bewijst een studie van The Smell and Taste Treatment and Research Foundation in Chicago.

Volgens de Britse studie kan de oorzaak van een migraineaanval in meer dan 75 procent van de gevallen herkend worden. Naast bepaalde geuren, behoren ook stress, hormoonschommelingen, weersomstandigheden, slaaptekort, dieet en flikkerende lichten tot de meest voorkomende oorzaken van migraine.

Neuroloog Nicholas Silver waarschuwt voor de volgende geuren: ‘We hebben ontdekt dat parfums, sproeimiddelen, luchtverfrissers voor in de auto, geurtjes uit de keuken - en dan vooral van gefrituurd of vet voedsel -, sigarettenrook en schoonmaakproducten aanleiding kunnen geven tot een migraineaanval.’

Bron: Het Nieuwsblad, 29/12/2013, http://www.nieuwsblad.be/article/de...utm_campaign=pm

Commentaar:
Migraine is een meer en meer voorkomende kwaal in deze moderne tijd. Het leven is voor vele mensen heel stressvol en ze moeten van hier naar daar springen om hun job volledig te kunnen afronden.

Vandaar zou ik de mensen aanraden om toch goed uit te kijken en de juiste parfum te gebruiken. De perfecte of fantastische geur weegt niet op tegen de misselijkheid en miserie die migraine met zich meebrengt.

Indien je een parfum niet verdraagt, gebruik hem echter niet langer want dan zoek je problemen. Deze kan je dus best vermijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2013, 13:31
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Dit artikel had meteen mijn aandacht. Ik wist niet dat geuren migraine konden veroorzaken. Zelf heb ik sinds twee jaar migraine en dingen die bij mij aanvallen opwekken, zijn vooral stress, chocolade, kaas en fel licht. Ik denk dat deze studie zeer interessant is om te weten te komen vanwaar je migraineaanvallen vandaan komen. Ik heb van 'The Smell and Taste Treatment and Research Foundation' eveneens een andere studie gevonden waarin ze testten of bepaalde geuren migraineaanvallen konden verminderen. Hierbij maakten ze gebruik van de geur van een groene appel. Uit de studie zelf bleek: "The effectiveness of the green apple odor seemed to be dependent on whether the volunteer found the scent to be pleasant". Persoonlijk denk ik dat de proefpersonen die de geur aangenaam vonden, niet meer gefocust waren op hun migraineaanval waardoor ze dachten dat die minder pijnlijk werd. Dat zou volgens mij mogelijk kunnen zijn. Naar mijn mening sluit dit ook aan bij wat V*ronique al zei over het feit dat een bepaalde parfum niet opweegt tegen de miserie van migraine. Het lijkt mij dan ook best om bepaalde geuren -of je ze nu aangenaam vindt of niet- te vermijden als blijkt dat die bij jou dan toch migraine zouden uitlokken.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd January 2014, 16:11
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik denk dat jullie het beetje verkeerd interpreteren.
IK wist al langer dat geuren migraine opwekken want dit is bij mijn grootmoeder zo, bij mijn moeder en bij mezelf.
Ik kan een parfumwinkel niet binnengaan en een nieuwe parfum kiezen komt weinig voor.
ik draag ook parfum, en zal natuurlijk nooit parfum dragen waar ik migraine van krijg.
Daar zit het probleem niet, ik kan migraine krijgen van anderen. Dat is iets wat veel mensen niet snappen/weten.
Je hebt mensen die je toch al van ver kan ruiken of heel sterke parfum dragen, ook sommige winkels hebben een stevige geur.
Niet fijn als je daar met migraine buitenkomt. Daarom dat ik sommige winkels ook moet mijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.