actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2010, 13:28
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Een op de vier Belgen rookt

Zowat 25 procent van de Belgen rookt, maar 4 procent daarvan doet dat slechts sporadisch. Dat blijkt uit een onderzoek van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV), waarvan de inhoud dinsdag bekend werd gemaakt in de kranten van de groep Vers l'Avenir.
Ongeveer de helft van de Belgen heeft nooit gerookt, maar een kwart van de bevolking bestaat uit ex-rokers. Bovendien kunnen zeven procent van de rokers bestempeld worden als 'intensieve rokers', wat betekent dat ze meer dan twintig sigaretten per dag opsteken.

Twee derde van de mensen die dagelijks roken, hebben volgens het onderzoek al geprobeerd om van hun verslaving af te komen.

Het aandeel van de rokers bij de 15 tot 24-jarigen (25 procent) ligt gemiddeld niet lager dan bij de rest van de Belgen. Al toont de studie ook wel aan dat het tabaksgebruik toeneemt naarmate de leeftijd oploopt, om een piek te bereiken bij de leeftijdsgroep van 45 tot 54 (33 procent).

Bron: Niewsblad.be dinsdag 18 mei 2010

------------------------------

Naar mijn mening niet echt een verrassend resultaat. Als ik zelf men vriendenkring onder de loep neem dan merk ik dat meer dan 50 procent van men vrienden roken. Nog meer campagne voeren zal de boodschap zijn denk, alhoewel het voorlopig blijkbaar niet zo veel uithaalt. Misschien de sigaretten nog wat duurder maken dat kan alleen maar goed zijn voor de staatskas!(alhoewel ik ze nu als niet roker al belachelijk duur vind.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.