actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2010, 18:32
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Talking Paaseieren zijn goed voor de gezondheid

di 30/03/2010 - 09:42 Paaseieren eten zou goed zijn voor de gezondheid. Dat suggereert althans een Duitse medische studie die aantoont dat een beetje chocolade het risico op hart- en vaatziekten beperkt.


De studie wordt morgen gepubliceerd in het vakblad European Heart Journal. Voor het onderzoek volgden wetenschappers bijna een decennium lang de medische evolutie bij iets minder dan twintigduizend mensen tussen 35 en 65 jaar oud op.

Uit het onderzoek blijkt dat degenen die het meeste chocolade aten (gemiddeld 7,5 gram per dag) een minder hoge bloeddruk registreerden en 39 procent minder kans maakten op een hartaanval dan degenen die het minste chocolade verorberden (1,7 gram per dag).

Datum: 30/03/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Het is altijd fijn te horen dat zo iets lekkers als goed wordt beschouwd. Ik denk dat er veel mensen dit goed nieuws vinden. Laat Pasen nu maar komen zondag, ik zal geen schuldgevoel hebben om een paasei meer te eten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th March 2010, 19:26
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Hmmm... Van paaseieren leef je langer. Wie weet wie weet . Misschien is het wel: mensen die paaseieren eten, krijgen meer dorst en drinken meer water en leven daardoor langer . Hoewel ik al meer gehoord heb dat elke dag een kleine hoeveelheid chocolade eten geen kwaad kan, en blijkbaar zelfs goed is voor de gezondheid.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2010, 20:49
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Inderdaad leuk nieuws.
Maar... de groep in het onderzoek die het meeste chocolade eet, eet maar 7,5 gram. Dit is echt wel zeer weinig... Als we een stuk chocolade eten, dan eten we al gauw meer als 7,5 gram denk ik.
Als we dan die 7,5 gram overschrijden (wat meestal wel het geval is denk ik), blijft de kans op hart -en vaatziekten dan beperkt? Of zijn er meer nadelige 'gevolgen' van de chocolade die de kop opsteken?
Misschien dat ze dit dan ook maar eens moeten onderzoeken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th March 2010, 20:56
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
7,5 gram per dag dat is zo een klein paaseitje, niet een groot paasei!
en wie snoept er zo maar eentje per dag?

Chocolade is volgens mij gezond omdat het een positieve invloed heeft op je humeur
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th March 2010, 21:45
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
TE (veel) is nooit goed, alleen bij TEvreden!

Eet dit gewoon met mate.. mmm..
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st March 2010, 20:57
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Citaat:
Orgineel gepost door Lennart
Als we een stuk chocolade eten, dan eten we al gauw meer als 7,5 gram denk ik.

Ik eet chocolade altijd met de kilo
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 1st April 2010, 14:11
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
7,5 gram per dag is super weinig!
Ik denk dat je inderdaad met zo'n kleine hoeveelheid niets kwaad kan doen, maar als je denkt dat een gewone reep chocolade al gauw 25 gram is, zou het dan nog wel zo goed zijn voor ons hart en bloedvaten?

Als ik naar mezelf kijk, ik eet gemiddeld een reep chocolade per dag (= 25gr ), boterhammen met choco en dan nu met de paasperiode ook nog enkele eitjes per dag... Ik wil niet weten hoeveel gram chocolade ik eet per dag, maar sowieso teveel

Wel wordt er al eens gezegd dat chocolade goed zou zijn voor de concentratie, vooral pure chocolade dan. Volgens mij klopt dit ergens ook wel, want wanneer we in de examenperiode zitten, voel ik dat ik chocolade nodig heb ( of is dit enkel een gedacht? )

Ach, zolang we er niet te dik van worden:
Let the beast go
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 1st April 2010, 19:36
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 72
Toen ik de titel van dit artikel las, dacht ik: woohoow, ongeremd veel paaseitjes eten! Goed nieuws!
Totdat ik verder las… 7,5 gram maar? Als enorme chocoladeliefhebber kan ik wel zeggen dat ik véél meer chocolade eet dan amper 7,5 gram per dag.
Toch vind ik dat je van chocolade snel dik wordt. Dit bevestigt ook een artikel dat ik terugvond op de website van het laatste nieuws. Dit artikel dateert van 12 maart 2009 en vertelt dat chocolade de belangrijkste oorzaak is van obesitas. Zo zie je maar: chocolade heeft niet enkel voordelen, maar ook nadelen! Toch zal ik ook dit jaar met Pasen niet kunnen weerstaan aan de vele paaseitjes die op mij wachten…


"Chocolade is de belangrijkste oorzaak van obesitas"
"Chocolade moet duurder worden als we het obesitasprobleem goed willen aanpakken", zo denkt een Brits arts er althans over. "Deze zoete snack is namelijk de belangrijkste oorzaak van overgewicht in Groot-Brittannië."

Groeiend probleem
"Als we chocolade duurder maken, gaan mensen beseffen dat het ongezond is. Hiermee kunnen we het steeds groeiende probleem van overgewicht aanpakken", aldus dokter David Walker. "Zo zullen minder mensen kampen met diabetes, hoge bloeddruk en rugpijn." Walker gelooft dat chocolade de belangrijkste oorzaak is van obesitas in Groot-Brittannië.

Met mate
Dokter David Walker: "Mensen nemen vaak de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid calorieën op wanneer ze voor de televisie een reep chocolade eten. Daardoor is deze snack een van de belangrijkste oorzaken van obesitas en andere aandoeningen die door overgewicht veroorzaakt worden. Mensen denken dat chocolade gezond is, omdat ze dit lezen in de media, daarom eten ze er onbeperkt van. Ze beseffen niet dat de voordelen van chocolade niet opwegen tegen de nadelen. Vroeger was chocolade een speciale lekkernij, iets wat mensen slechts heel af en toe aten. Het bevat ontzettend veel calorieën, zonder dat het je een voldaan gevoel geeft, daarom mag je het enkel met mate eten. Eén of twee kleine stukjes per dag of één chocoladekoekje per dag kan. Als je 225 gram eet, heb je al gauw 1.200 calorieën binnen, dat is de helft van wat je op een dag mag opnemen."

Signaal
"Als de overheid een extra taks op chocolade heft, dan sturen we een sterk signaal dat we het obesitasprobleem willen aanpakken. Met die extra inkomsten kan de regering investeren in de gezondheidszorg en sportfaciliteiten. Ik zeg niet dat de overheid zo de hele obesitascrisis kan oplossen, maar het zou toch het aantal mensen met overgewicht sterk doen verminderen."

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-...-obesitas.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.