actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 20:47
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
Systematisch overwerken blijkt nefast voor het hart

Systematisch overwerken blijkt nefast voor het hart

Drie uur meer werken dan normaal (zeven tot acht uur per dag) doet het risico om hartproblemen te ontwikkelen met 60 procent toenemen. Dat blijkt uit een studie die in het European Heart Journal is verschenen.

Naar aanleiding van een ruim onderzoek werden 6.014 Londense ambtenaren van 39 tot 61 jaar oud (4.262 mannen en 1.752 vrouwen) zonder hartaandoening gemiddeld elf jaar opgevolgd.

Tijdens die periode overleden er 369 aan een hartziekte of werden getroffen door een niet-dodelijk hartprobleem of een hartbeklemming.

"Het verband tussen lange werkuren en cardiovasculaire ziekten staat los van een aantal risicofactoren die aan het begin van de studie werden opgemeten, zoals tabak, overgewicht of een teveel aan cholesterol", preciseert de arts die het onderzoek leidde.

Mannen
Diegenen die meer dan normaal werken, zijn veelal mannen, jonger dan het gemiddelde van de groep, die functies bekleden waarbij meer verantwoordelijkheden komen kijken.

Terwijl het verband tussen overuren en cardiovasculare ziekten duidelijk lijkt, is dat minder het geval voor de oorzaak, stellen de auteurs van de studie. Een piste zou kunnen zijn dat het extra werk het metabolisme kan aantasten of depressies, angst of een gebrek aan slaap kan maskeren. Mensen die van hun werk houden en de neiging hebben meer te werken voor het plezier, zouden een lager risico op hartproblemen kunnen lopen. (afp/mvl)

12/05/10 04u55
bron: www.hln.be

Mijn mening:
Ik wist dat de gezondheid van mensen die vele uren overwerken neveneffecten zouden krijgen, maar dat deze mensen hartproblemen zouden krijgen dat wist ik echt niet. Mensen moeten gaan beseffen dat dergelijke uren werken effectief hartkwalen veroorzaken. AL moet ik wel zeggen dat voor heel veel mensen de werkdruk dan ook enorm groot is. Het is jammer dat dit het geval is en dat er mensen zijn die getrouwd zijn met hun werk. Mensen zouden meer vrijetijd moeten besteden aan sport en ontspanning. Dit zou de gezondheid van de mesnen terug meer op peil brengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.