actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2009, 14:53
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ziekteverzekering : Inefficiëntie kost elk jaar 7 miljard

Ziekteverzekering

Inefficiëntie kost elk jaar 7 miljard

Elk jaar gaat zeven miljard euro verloren in de ziekteverzekering aan fraude en inefficiënt gebruik. Dat zegt topman Paul Vincke van het Europees netwerk tegen corruptie en fraude in de ziekteverzekering (EHFCN). Dat bedrag staat voor 30% van de uitgaven. Een deel daarvan is fraude: 600 miljoen euro. het gaat dan vooral over valse getuigschriften voor prestaties die niet zijn geleverd. Het grootste deel van de zeven miljard gaat verloren door ondoeltreffend of oneerlijk gebruik van ziekteverzekering. Vicepremier en minister van Sociale Zaken Laurette Onkelinx noemt de cijfers "surrealistisch"

bron: GvA 13/11/2009

eigen mening: Ik stond versteld toen ik dit las. 7 Miljard euro die gewoon verloren gaat. Dit is pure waanzin. Laurette Onkelinx noemt de cijfers "surrealistisch", dat is het minste wat je volgens mij kan zeggen. Er zijn veel medicijnen die niet worden terugbetaald door de ziekteverzekering omdat ze te duur zijn. Nu de staat weet dat er 6.4 miljard euro verloren gaat door inefficiënt gebruik moet ze dit oplossen, om die medicijnen wel terug te betalen. 600 miljoen euro wordt gefraudeerd. Dit verbaast me niet al te veel aangezien er bijna overal wordt gefraudeerd. De staat zal dit hopelijk serieus onderzoeken. Laten we hopen dat er een oplossing wordt gevonden, dit zou zeer goed zijn voor de ziekteverzekering in ons land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.