actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2009, 22:28
Sanne.Goovaerts Sanne.Goovaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Geel
Posts: 69
Steeds meet Belgen doen aan pensioensparen

Steeds meer Belgen doen aan pensioensparen

BRUSSEL - Het aantal Belgen dat stortingen verricht voor pensioensparen is in de periode 2005-2008 gestegen van 1,72 tot 2,1 miljoen. Het gestorte bedrag waarvoor belastingvermindering werd gevraagd nam voor deze aanslagjaren toe van 0,95 miljoen tot 1,5 miljoen euro.

Dat blijkt uit het antwoord van minister van Financiën Didier Reynders (MR) op schriftelijke vragen van Maggie De Block (Open VLD) en Michel Doomst (CD&V).

Voor het aanslagjaar 2008 bedraagt de budgettaire kost van de belastingvermindering voor het pensioensparen 471,4 miljoen euro. Voor het lange termijnsparen met betrekking tot de individuele levensverzekering gaat het om 224,5 miljoen euro.

In 2008 deden bijna evenveel mannen (50,8 procent) als vrouwen aan pensioensparen. In vergelijking met 2005 is het aandeel vrouwen licht gestegen van 48,4 tot 49,2 procent. Het aandeel van de mannen in de gestorte bedragen (51,2 procent) lag in 2008 iets hoger dan hun aandeel in het aantal dat aan pensioensparen doet, wat erop wijst dat mannen gemiddeld iets meer storten.

Bron: De Standaard, 11/11/09

Mening: Ik vind het goed dat meer en meer mensen aan pensioensparen doen. Ik denk dat dit ook grotendeels komt door de onzekerheid met de crisis. Als je kijkt naar hoeveel, of beter gezegd, hoe weinig de pensioensuitkering van sommige mensen bedraagt, denk ik dat het zeer verstandig is om aan pensioensparen te doen. Er zijn heel veel mensen die tijdens hun pensioen hun levensstijl moeten aanpassen omdat ze met hun pensioentje niet toekomen. Pensioensparen is dus een goed initiatief, maar ik denk niet dat alle mensen dit kunnen. Je moet zien dat je op het einde van de maand nog iets over hebt om te sparen en dat is voor sommige mensen niet altijd evident.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.