actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2009, 09:22
Nathalie.Tilemans Nathalie.Tilemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Campagne tegen roodrijden in Brussel

In Brussel controleert de politie vanaf vandaag extra op roodrijden. Te veel bestuurders, maar ook fietsers en voetgangers, rijden of lopen door wanneer de verkeerslichten op rood staan.
Daarom start de politie van Brussel met een affichecampagne: "Rood negeren is een zware tol riskeren". Wie deze week betrapt wordt, krijgt ook echt een boete. Een rood licht negeren kost 150 euro, een oranje licht 100 euro. Ook voetgangers zullen niet ontsnappen. Het Brusselse parket werkt mee aan de campagne. Processen-verbaal zullen snel afgehandeld worden.

de redactie online ma 09/11/2009

Ik vind dit een zeer goed initiatief, omdat nog steeds veel mensen gewoon door het rood licht rijden. Als iedereen zich aan de verkeersregels zou houden, dan zouden er al een heleboel minder verkeersongevallen gebeuren denk ik. Ook voetgangers lappen nog al te vaak deze regels aan hun laars. En dan verschieten ze er van dat ze soms bijna overreden worden door een auto die hen niet had gezien...
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt, en zich gewoon aan de regels houdt, dan zou het veel aangenamer zijn op de baan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2009, 09:32
Tom.Nooytens Tom.Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 29
Ik ga akkoord met de mening van Nathalie. Er is wel een reden waarom men verkeerslichten plaatst aan kruispunten. Dit is net om te beletten dat er ongevallen gebeuren. Het rode licht negeren zou dus net een ongeval uitlokken. Van mij mag dus de boete nog wel wat oplopen!
Het is ook zo dat sommige voetgangers die door het rood gaan zelfs nog een kwade blik werpen op de bestuurder die hem bijna omver reed. Terwijl dit eigenlijk de voetganger zijn schuld zelf is! Vandaar is het initiatief van Brussel een goed initiatief in mijn ogen.

Laatst aangepast door Tom.Nooytens : 9th November 2009 om 09:37.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2009, 09:23
Stefan.Scheltjens Stefan.Scheltjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 69
controles gedurende een week

Citaat:
Orgineel gepost door Nathalie.Tilemans
Wie deze week betrapt wordt, krijgt ook echt een boete.


Hier heb ik een probleem mee. Ik begrijp niet dat ze zo'n maatregel (een vanzelfsprekende maatregel dan nog wel: het beboeten van overtreders, was dat niet de functie van de politie?) toepassen op één week. Deze zin neemt echt de illusie weg dat de politie zich nog bezig houdt met het bekeuren van mensen die fouten maken tegen het verkeersreglement.
Staat er een flitspaal, dan vertragen de automobilisten even. Is er een alcoholcontrole, dan wordt dit via sms doorgestuurd zodat zij die teveel dronken die kunnen ontwijken. En verder doen de mensen maar op in het verkeer. Behalve wanneer er politie voorbij komt gereden: dan gedragen de mensen zich plots in het verkeer, uit schrik bekeurd te worden. Ik krijg nu de indruk dat dat eigenlijk ook al niet meer nodig is: het werkelijk bekeuren van mensen (dan nog enkel zij die een zware overtreding begaan) blijkt een rariteit te zijn, een maatregel voor een week...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.