actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2013, 09:56
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Man sterft nadat klinieken hem 36 keer weigeren in 2u

Man sterft nadat klinieken hem 36 keer weigeren in 2u

Een 75-jarige man is op wel heel vreemde en trieste wijze om het leven gekomen nadat 25 ziekenhuizen de man in totaal 36 keer weigerden wegens plaatsgebrek of een gebrek aan voldoende dokters. Het drama gebeurde nabij de Japanse hoofdstad Tokio, wat heel vragen doet rijzen over het schrijnende incident.

De bejaarde man woonde alleen woonde in Kuki, een stad even ten noorden van Tokio. Hij belde een ambulance omdat hij thuis zware ademhalingsproblemen had gekregen. Een ambulance kwam snel ter plaatse. De ambulanciers konden echter nergens terecht met hun kritieke patiënt. In totaal deden ze op twee uur tijd liefst 36 oproepen bij alle 25 ziekenhuizen (een aantal werden meer dan een keer gecontacteerd) in de buurt, maar overal hadden ze een excuus om de man niet te moeten opnemen. Veelal ging het om een gebrek aan bedden of aan dokters.

Verouderende bevolking
Ten einde raad snelde de ambulance dan maar naar een ziekenhuis in de nabijgelegen stad Ibaraki. Toen ze daar twintig minuten later aankwamen, was hun patiënt al overleden. De doodsoorzaak werd niet bekendgemaakt, maar er blijven heel wat vragen onbeantwoord. Japan heeft immers een zwaar gesubsidieerd ziekenhuiswezen dat wereldwijd hoog staat aangeschreven. De ambulancier zei aan een krant dat hij dit nog nooit had meegemaakt. Wel had de stad Kuki onlangs de ziekenhuizen in de regio gevraagd om hun aantal bedden in de spoedopname te verhogen. Experts waarschuwen dat dit soort problemen sterk zal toenemen door de snel verouderende bevolking en het almaar krimpende aantal nieuwe verplegers.

Bron: De Morgen, 06/03/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ren-in-2u.dhtml

Commentaar:
Dit artikel roept enorm veel vragen bij mij op. Waarom werd deze man zo vaak geweigerd? Hoe komt het dat er zo weinig plaats is in de ziekenhuizen? De experts vertellen dat deze problemen vaker zullen voorkomen, ze weten dus van dit probleem. Waarom wordt er dan niets aan gedaan? Ik was echt verbaasd toen ik dit artikel las, iedereen met gezondheidsproblemen moet geholpen worden. Ik vind dan een excuus als 'geen plaats' heel zwak. Ze kunnen die persoon toch niet gewoon in de ziekenwagen laten liggen? Dit is nu wel gebeurd en we zien dan ook de gevolgen, de man is gestorven. Ik vind dat er dringend iets aan gedaan moet worden, ziekenhuizen bijbouwen zal op korte termijn moeilijker zijn, maar de ziekenhuizen zelf kunnen toch ergens een bed extra bijzetten? Ik ben benieuwd of de Japanse bevolking hier iets aan gaat doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th March 2013, 12:00
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Man sterft nadat klinieken hem 36 keer weigeren in 2u

Ik ben net als Fenne ook niet goed van dit bericht. Ze hadden de man zeker moeten helpen. Het is een ramp dat er te weinig plaats is in ziekenhuizen. Men zou op zijn minst een goede dokter moeten hebben in de ambulance zelf. Zo kan hij/zij de eerste zorgen geven die nodig zijn. Ik weet ook wel dat het behandelen van een mens niet haalbaar is in de ambulance. Maar op deze manier werkt het ook niet. Ik verschiet er ook van dat het probleem gekend is, en men er inderdaad niets aan veranderd. We zijn hier tenslotte toch met mensenlevens bezig! Hopelijk komt er snel verandering in, want deze manier van omgaan met patiënten werkt absoluut niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.