actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 21:08
emily.v*ncantfort emily.v*ncantfort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 16
Brian De Mulder dreigt met bloedige aanslag op België

Brian De Mulder dreigt met bloedige aanslag op België

Syriëstrijder Brian De Mulder heeft opnieuw van zich laten horen. De 19-jarige Antwerpenaar verblijft momenteel in het zuiden van Aleppo en zette maandag een video op YouTube waarin gedreigd wordt met een bloedige aanslag op België. Het filmpje werd intussen zelfs van YouTube verwijderd wegens een schending van het beleid op het gebied van geweld.
De video op de YouTube-account van Brian De Mulder bevat een audiofragment van twee minuten waarin een ‘nasheed’, een soort muzikaal moslimgedicht, wordt gezongen in het Nederlands. Een man roept in plat Antwerps op om de wapens op te nemen en naar Syrië te trekken. Vervolgens bedreigt hij minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) en de Nederlandse politicus Geert Wilders. ‘O De Crem, O Wilders, tawagheet (verraders, nvdr.) die vallen om, pas maar op een autobom’, wordt gezongen.

Maar daar laat de zanger het niet bij. Zijn bericht bevat ook een rechtstreeks dreigement voor ons land. ‘Bommen val, Atomium ik hoor een knal, lichaamsdelen overal’, klinkt het grimmig. Net zoals in gelijkaardige video’s roept de strijder ook op tot de invoering van de sharia. ‘O moslims, de sharia komt eraan. Welkom in Belgistan! De vlaggen zijn gehesen, de zwaarden zijn geslepen’, is nog te horen. Vervolgens worden beelden getoond van strijders die het vuur openen.

Video analyseren

De antiterrorismecel van de politie neemt de video bijzonder serieus. Het audiobericht opgestuurd naar Antwerpen, waar een risicoanalyse zal worden uitgevoerd. Het is vooralsnog niet duidelijk of de man in het audiofragment De Mulder zelf is, maar daar heeft het wel alle schijn van. Een video uit oktober, waarin een gewapende man bijzonder opruiende taal verkondigt in het plat Antwerps , werd eveneens aan hem toegeschreven.

De Mulder vertrok in januari naar Syrië nadat hij zich had bekeerd tot de islam, vermoedelijk na een gesprek met voormalig Sharia4Belgium-leider Fouad Belkacem.

bron: nieuwsblad

Mening:
Deze boodschap geeft mij niet bepaald een goed beeld van Sharia4Belgium. Toen ik dit las was ik stomverbaasd; een jongen van 19 die zelfs een Vlaamse naam meedraagt, net bekeerd tot de islam, even later vertrokken naar Syrië en dan al meteen bommen op België en politiekers willen gooien?
Dit is heel verontrustend, vooral de zinnen: "O moslims, de sharia komt eraan. Welkom in Belgistan! De vlaggen zijn gehesen, de zwaarden zijn geslepen." Ik vraag me dan altijd af waarom ze hun soort vrede willen stichten door in de plaatselijke bevolking te roeien. We kunnen moeiijk jullie wet volgen als we er niet meer zijn, om het even heel cru te zeggen.
Ik snap nooit hoe bepaalde mensen zo'n gigantische haat tegen andere mensen kunnen hebben terwijl ze elkaar niet kennen. Want je kunt misschien een andere manier van leven hebben, maar dat maakt die persoon toch niet slechter? Onze westerse cultuur is slecht in hun ogen, maar wij hebben omgekeerd laatste tijd ook niet altijd een goed beeld van die van hun. Zo hebben alle culturen wel moeite met elkaar. Moeten we daarom moorden? Iemand ooit gehoord van het woord 'respect'?
Al is het bijna onmogelijk in te beelden dat alle culturen van heel de wereld ooit perfect met elkaar om kunnen gaan maar dit hoeft nog niet naar zulke drastische acties te leiden. Al zeg ik niet dat de regering alles juist doet, maar een 'poging tot' een betere maatschappij is nog altijd beter dan dit.

Laatst aangepast door emily.v*ncantfort : 10th December 2013 om 21:17.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2013, 09:21
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
Ze zijn weer goed bezig de terroristen. Prinses Elizabeth bedreigen, nu ook het Atomium willen opblazen, ...
Haat prediken is toch de nr. 1 opdracht van Sharia4Belgium zo blijkt. Gaan vechten voor de vrede van de moslims in Syrië, en dan het thuisland dat zo lang zo goed is geweest voor hen bedreigen.
De Crem en Wilders kunnen toch maar beter waakzaam zijn... Met die gekken weet je nooit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.