actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2010, 08:03
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
OCMW moet 10 miljoen lenen door politieke crisis

artikel:
OCMW moet 10 miljoen lenen door politieke crisis

06:01 Update Het Antwerpse OCMW moet 10 miljoen euro lenen. De federale budgetten voor de leeflonen zijn op, en de regering van lopende zaken kan er geen nieuwe toekennen.

"De administratie heeft ons laten weten dat ze de 10 miljoen euro niet heeft die wij deze maand moeten krijgen voor de leeflonen die we hebben uitbetaald", zegt OCMW-voorzitter Monica De Coninck (foto).

"De regering van lopende zaken kan blijkbaar niet over bijkomende budgetten beslissen. Dat betekent dat wij nu moeten gaan lenen bij de bank of bij de stad. In beide gevallen moeten we intrest betalen."

Normaal worden de uitgaven van het OCMW maandelijks terugbetaald. "De jongste twee maanden gebeurde dat al met vertraging", aldus De Coninck, "en nu dus helemaal niet meer. De regering heeft bij het bepalen van de budgetten het aantal leefloners zwaar onderschat. In twee jaar is het aantal dossiers in Antwerpen bijna verdubbeld."

Het dossier zou donderdag door de regering worden besproken. "Maar volgens de administratie is de kans klein dat er toch nog geld zou vrijkomen. Dat gebeurt wellicht pas begin volgend jaar. En dus moeten wij dure leningen afsluiten omdat de politieke crisis niet opgelost raakt."

LM

bron:
http://www.gva.be/antwerpen/ocmw-mo...eke-crisis.aspx

motivatie:
Ik denk dat het al maar vaker voorkomt dat men gewoon vertraagd terugbetaald. Het is volgens mij zelfs een fenomeen van de maatschappij van tegenwoordig. Men is er gewoon vele nonchalanter in.

Wat ik wel vind is dat het niet alleen aan de economische crisis ligt. Je moet eens kijken wie allemaal zo'n leefloon krijgt tegenwoordig. Ik denk dat men eerst grondiger moet na gaan, wie echt wel zo'n loon nodig heeft. En ze zouden zich ook moeten beperken tot mensen die echte moeite doen om te gaan werken, of door ziekte dat niet kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.