actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:41
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
30 maanden cel gevorderd voor verkrachting 15-jarige

30 maanden cel gevorderd voor verkrachting 15-jarige
donderdag 24 november 2011, 15u39

Het openbaar ministerie heeft dertig maanden cel gevorderd voor Kevin D.M. (20) uit Antwerpen. Hij wordt vervolgd voor het herhaaldelijk verkrachten van zijn 15-jarig vriendinnetje. De jongeman had de feiten tegenover de politie bekend, maar beweert nu dat hij de bekentenissen onder druk aflegde. De zaak is donderdag behandeld voor de Antwerpse strafrechter.
.Het slachtoffer en haar moeder deden op 27 maart aangifte. Het meisje vertelde met veel moeite hoe ze Kevin D.M. twee maanden eerder via een sociaalnetwerksite had leren kennen. Ze kregen een relatie en de beklaagde kwam geregeld bij haar thuis.

Hij had haar in die periode meermaals tot seks gedwongen. De laatste keer was op 19 maart en toen was haar broer getuige geweest. Volgens het meisje had de beklaagde zich een zevental keer aan haar vergrepen. Als ze het aan iemand zou vertellen, dreigde hij ermee haar en haar broer iets aan te doen.

Kevin D.M. werd verhoord en bekende dat hij zijn vriendin gedwongen had tot seks omdat ze zelf niet wilde. Tegenover de rechtbank trok hij die bekentenissen weer in: ze hadden seks gehad, maar mét haar toestemming. Volgens zijn advocaat was hij door de politie onder druk gezet en hij vroeg de rechtbank om geen rekening te houden met de eerdere verklaringen van zijn cliënt.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111124_115

Mijn mening: Ik vind deze straf lachwekkend. Ik vind dat men verkrachters niet hard genoeg kan straffen. Wat is nu 30 maanden? En hoelang gaat deze man effectief vastzitten? Het slachtoffer is waarschijnlijk getraumatiseerd voor haar hele leven. Dit moet erg wraakroepend zijn! Het geeft ook een slecht signaal aan andere verkrachters. Enkel een gevangenisstraf is zinloos. Deze mensen hebben psychologische begeleiding nodig zodat ze niet hervallen. Ik denk ook dat dit een heel lang en zwaar procses is. Dit gaat veel langer duren dan 30 maanden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 20:32
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
30 maanden cel gevorderd voor verkrachting 15-jarige

Ik ben er ook van overtuigd dat je verkrachters niet hard genoeg kan straffen, maar je moet wel zeker zijn van hun schuld. In dit geval vind ik toch dat er grondig onderzoek moet gedaan worden. Deze jongen kwam al meerdere malen thuis binnen bij het meisje, merkten de ouders dan niets van deze ongewenste intimiteiten. Het kan natuurlijk altijd, maar je kan gewoon niet 100 procent weten hoe de feiten zijn gelopen. Ik vind het aan het gerecht om een grondig onderzoek te voeren om te zien of deze jongen al dan niet schuldig is. Het feit dat hij tegenstrijdige verklaringen aflegt, spreekt natuurlijk ook niet in zijn voordeel. Ik vond het ook een goede opmerking dat er zwaardere straffen moeten komen op verkrachting, ik zou dit zelfs willen doortrekken naar alle zware misdaden, dat zet volgens mij toch aan tot 2 keer nadenken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2011, 00:51
Bart.Rijmenams Bart.Rijmenams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 25
het is absoluut niet goed te praten wat de man heeft gedaan maar ja, we weten allemaal dat we niet zo maar iedereen kunnen vertrouwen die we een keer 'gesproken' hebben. ze had hem immers via een sociaalnetwerksite leren kennen. niet echt slim om dan eventjes gezellig een onderonsje te houden he. ach ja we worden constant gewaarschuwd voor gevaren van vreemden en al die dingen, al vanaf we kinderen zijn. een mooie les voor ons allemaal... vertrouw nooit zo maar op vreemden!!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2011, 02:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Bart.Rijmenams
vertrouw nooit zo maar op vreemden!!
Lijkt me nogal kort door de bocht... zo wordt samen-leven wel helemaal een precaire zaak! Vooral als er staat dat ze 'een relatie waren aangegaan' wordt het allemaal toch wel een stuk complexer: wist de vermeende 'verkrachter' bv. wel dat het meisje in kwestie vijftien (en geen zestien!) was?? Waarmee ik echter geenszins de ernst van de feiten wil goedpraten!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th December 2011, 21:16
Bart.Rijmenams Bart.Rijmenams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 25
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
wist de vermeende 'verkrachter' bv. wel dat het meisje in kwestie vijftien (en geen zestien!) was??


ik zou zo zeggen, als hij het niet wist vind ik hem niet echt van de slimsten, als je een vriendin hebt hoor je toch tenminste te weten hoe oud ze is, of doet dat er de dag van vandaag nie meer toe?? zijn we echt alles en iedereen als een object gaan zien dat we maar gebruiken als we dat zelf willen? dat denk ik nog net niet...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th December 2011, 12:09
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Is het dan niet mogelijk dat het meisje gelogen heeft over haar leeftijd, Bart? Vraag jij bij iedereen die je leert kennen of je even hun identiteitskaart mag zien?

Dat terzijde, de feiten zijn natuurlijk niet goed te praten. Die man moet gestraft worden en die 30 maanden zijn een begin.
Het is dan inderdaad nog af te wachten hoe lang hij effectief opgesloten blijft...
Ook die psychologische hulp is belangrijk! Hopelijk wordt hij na zijn celstraf voldoende opgevolgd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.