actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2009, 09:59
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 57
Jonge agenten hebben meer discipline nodig

Jan Schonkeren, hoofd van de liberale politievakbond, vindt dat de politie dringend nood heeft aan meer discipline. "Jonge agenten beseffen niet genoeg dat ze een maatschappelijke voorbeeldfunctie hebben. Ze botsen veel te vaak met deontologische regels. Of erger nog: met het gerecht."

De vakbondsman verwijst naar de herhaaldelijke mediaberichten rond agenten die zich voor de rechter moeten verantwoorden. "Elke week is het van dat, en ik ben dat beu. Natuurlijk scheer ik niet iedereen over dezelfde kam, maar ik lees te vaak berichten over jonge agenten die met het gerecht in aanraking komen. Dat ondermijnt het gezag van álle agenten", zegt hij in Het Nieuwsblad op Zondag.

Strengere rekrutering nodig
Het is volgens Schonkeren aan de politiescholen om het probleem aan te pakken. "De opleiding is te veel op het sociale gericht. Terwijl de politiescholen absoluut ook op discipline zouden moeten hameren".

Eerder dit jaar trok het Comité P zelf al eens aan de alarmbel. "Onze jonge agenten weten niet meer hoe ze adequaat moeten reageren op de problemen die ze op het terrein tegenkomen", was de conclusie toen. Het Comité P pleitte voor een betere, langere opleiding en voor een strengere rekrutering. Voor dat laatste pleit ook Jan Schonkeren: "Vooral wat betreft de moraliteit van kandidaat-agenten zou de rekrutering best een stuk strenger mogen zijn." (belga/mvdb)

BRON: www.hln.be

Eigen mening:
Naar mijn mening mag die politie opleiding ook wel wat strenger. Ik heb ook al gemerkt dat jonge agenten niet altijd weten hoe of gepast te reageren op bepaalde situaties . De politie is een balangrijke schakel in deze maatschappij en daarom vind ik het dus niet meer als normaal dat ze weten hoe ze hun job degelijk moeten uitvoeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2009, 21:49
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ik vind dat je absoluut gelijk hebt als je zegt dat de agenten een belangrijke functie hebben in onze maatschappij en dat ze dus ook weten wat ze moeten doen in alle situaties. Ik ben het echter niet met je mening eens als je zegt dat ze daarvoor een langere opleiding nodig hebben. Volgens mij is het beter als je jongere agenten samen op patrouille laat gaan met oudere en meer ervaren agenten. Zo leren ze volgens mij meer dan dat ze in een academie zouden doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2009, 13:44
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
De politieopleiding is tegenwoordig al zwaar genoeg vind ik persoonlijk. Zwaarder moeten ze die niet maken.
Ik vind het heel raar, toen ik dit bericht vernam op het nieuws, normaal als je agent wordt ben je er toch van bewust dat je als agent een voorbeeldfunctie moet zijn voor de rest van de bevolking?
Waar het problerem juist ligt zou ik niet weten. Misschien moeten ze in de opleiding meer oefenen op dergelijke situaties waar ze te maken hebben met een voorbeeldfunctie uit te oefenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.