actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2012, 19:17
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Staking legt radiatorenfabriek Vasco lam

DILSEN-STOKKEM - De poorten van de magazijnen bij radiatorenfabrikant Vasco in Dilsen-Stokkem zijn door de vakbonden gesloten. Ze voeren actie nadat woensdag was aangekondigd dat mogelijk 26 van de 280 mensen zouden moeten vertrekken. In de nasleep daarvan kwam het tot een woordenwisseling, die geleid heeft tot de bezetting van de expeditieruimte.
Vasco is een gekende radiatorenproducent waar zo’n 280 mensen werken. Het bedrijf doet het goed, maar moet gezien de wereldwijde economische crisis toch enkele besparingen doorvoeren. Daarbij zullen zo’n 26 mensen moeten vertrekken, waarvan 14 op termijn met brugpensioen zullen kunnen gaan en het aantal naakte ontslagen dus beperkt blijft. De vakbonden hebben niet opgeroepen om rond deze beslissing actie te voeren.

Maar bij de communicatie van deze beslissing woensdag, is een conflict in de werkplaats tussen directie en werknemers geëscaleerd tot een staking. Vakbonden en directie zitten momenteel nog samen om de verhitte gemoederen te bedaren en het bedrijf tegen donderdag opnieuw operationeel te krijgen.

Bron: www.destandaard.be
woensdag 10 oktober 2012

Eigen mening:
Bij het lezen van dit artikel heb ik wel een dubbel gevoel. Dat er door de crisis wereldwijd ontslagen vallen, dat is voor iedereen te begrijpen. Ik denk dat we blij mogen zijn dat het 'maar' om 12 ontslagen gaat. Anderzijds begrijp ik ook dat de vakbonden erop toezien dat er zo weinig mogelijk ontslagen vallen.
Voor deze 12 getroffen personen is dit natuurlijk een zware slag, opnieuw werk vinden is niet voor iedereen even makkelijk. Maar ik denk toch dat er in deze situatie iets te snel naar een staking gegrepen is. Staken kan geen oplossing zijn om de crisis op te lossen. Hopelijk komen er tijdens de onderhandelingen wel andere oplossingen uit de bus, zodat er een minimum aan personeel moet vertrekken en de anderen met een werkzekerheid verder aan de slag kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.