actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 12:44
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Experts buizen 33 puntenplan voor Antwerps verkeer

De Gazet van Antwerpen op 7 November 2013
Uitgerekend op de dag dat de Vlaamse regering en de stad Antwerpen hun 33 puntenplan tegen de filedrukte in en rond Antwerpen voorstelden, was het gisteren in de avondspits weer urenlang aanschuiven na een vrij banaal ongeval. Verkeersexperts geven het nieuwe plan ook een dikke onvoldoende.

STANDPUNT:
http://www.gva.be/opinie/standpunt-...t-fileleed.aspx

In dezelfde week dat de beslissing over de Oosterweelverbinding definitief naar 2014 is doorgeschoven, komt de Vlaamse regering samen met de stad Antwerpen met 33 maatregelen die de files moeten verminderen. De grootste projecten zijn de nieuwe spitsstroken, waarbij het verkeer tijdens de spitsuren over de pechtstrook mag rijden: op de E17 richting E34 en de Liefkenshoektunnel, op de E19 naar Brecht en op de A12 tussen Leugenberg en Ekeren. Die eerste twee spitstroken waren eerder al aangekondigd.
Voorts komt er een nieuw Park & Ride- parkeerterrein op Linkeroever, vlak voor Zwijndrecht. Het parkeerterrein op de rotonde in Wommelgem krijgt een facelift. Ook een aantal fietspaden, zowel in het noorden als het oosten van Antwerpen, wordt verbeterd.
“Met dit plan doen we wat voor autobestuurders, fietsers én gebruikers van het openbaar vervoer”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V).
Te licht
Mobiliteitsorganisaties VAB en Touring buizen het fileplan na een grondige studie en spreken over haastwerk. “We zien maar 6 van de 33 maatregelen die een positief effect zullen hebben op de filezwaarte”, zegt Maarten Matienko van VAB. “De andere zijn alleen maar lokaal te voelen en missen effect op het hoofdwegennet. Als dit het werkstuk van de Vlaamse regering is, dan zijn ze niet goed voorbereid. Een gemiste kans.”
Ook Wim Van Hees van actiegroep Ademloos haalt hard uit: “Hiermee suggereer je een beleid, maar het is er geen.”

Lees ook: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...rachtwagen.aspx

Mening:
Wie vind het niet lastig om urenlang in de file te staan? Ik zou het geweldig vinden mocht er echt iets gebeuren dat de files zou doen verminderen. Volgens de verkeersexperts zij er 6 ideeën dat kunnen helpen. Uitvoeren dan zou ik zo zeggen. Zelfs al zijn het maar 6 van de 33 punten, dan nog zullen deze 6 toch al iets helpen.
Wel denk ik dat de regering realistisch moet zijn over de hinder dat deze werken gaat veroorzaken. Ik vind dat ze wel eerst eens moeten kijken naar de tijdsduur van deze werken vooraleer deze ideeën uit te voeren, en besluiten of deze de al bestaande files niet groter gaan maken tot de werken zijn afgelopen. Als deze ideeën de files beperken, zelfs tijdens de werken, zou de regering naar mijn mening deze moeten uitvoeren.

Bron:
http://www.gva.be/dossiers/oosterwe...ps-verkeer.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.