actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2011, 16:34
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
4-jarige kleuter schiet zichzelf dood met 'speelgoedgeweer'

Een vierjarig jongetje heeft zichzelf een kogel door het hoofd gejaagd in Fernhill Avenue, een van de armste en gewelddadigste wijken in Baltimore (Verenigde Staten). Het kind was met een geladen geweer in plaats van een speelgoedje aan het spelen toen het plots afging. Tyeshawn Townsend werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar dokters konden de kleuter niet meer redden.

De politie stelde meteen een onderzoek in. "Het geweer is intussen in beslag genomen door de speurders. Het was niet goed verstopt. Bovendien was het jongetje tijdens het schietincident niet alleen thuis. We willen nu weten waar het wapen vandaan komt. Een goede raad: hou een geweer buiten het zicht van kinderen én zorg ervoor dat het nooit geladen is", klinkt het bij politie van Baltimore. (dea)

Bron: De Morgen, 22/03/2011
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...oedgeweer.dhtml

Ik heb dit artikel bij Wereld/cultureel- maatschappelijk geplaatst omdat het hier de dood van een vierjarig jongetje betreft in een achterbuurt in Amerika.

Mening: Ik schrok wel even toen ik dit artikel las: een vierjarig jongetje dat zichzelf per ongeluk doodschiet?! Ik begrijp niet dat je als ouder je kind laat spelen in een omgeving waarin wapens zo maar voor het grijpen liggen. De persoon die op dat moment thuis was, heeft de jongen dan toch ook niet in het oog gehouden? Een vierjarig kind laat je namelijk nog niet alleen, je blijft in de buurt om te kijken waar het kind zich mee bezighoudt, zeker als er GELADEN wapens in de buurt rondslingeren?!

Bovendien vind ik het al vrij onverantwoordelijk om zulke kleine kinderen al met ‘speelgoed geweren’ te laten spelen. Op die manier worden ze veel te vroeg blootgesteld aan geweld en wordt een geweer in de buurt hebben voor hen misschien wel ‘dagelijkse kost’.

In Amerika kijkt men niet meer op als je in het bezit bent van een wapen, het wordt zelfs bijna als normaal beschouwd, maar zorg er dan voor dat het op een veilige plek ligt; ergens hoog en afgesloten, een plek waar kinderen niet bij kunnen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.