actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2018, 14:19
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Steeds meer Belgen op bel-me-niet-meer-lijst

Steeds meer Belgen op bel-me-niet-meer-lijst
Bron: BELGA
Opgehaald van: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180411_03457395

Vorig jaar zijn meer dan 200.000 Belgische nummers toegevoegd aan de bel-me-niet-meer-lijst. Dat meldt minister van Consumenten Kris Peeters (CD&V).

Via de bel-me-niet-meer-lijst kunnen consumenten en bedrijven aangeven dat ze niet willen gebeld worden voor reclame. De centrale lijst werd in juni 2015 in het leven geroepen. Alle ondernemingen die via telefoon reclame maken of klanten ronselen zijn bij wet verplicht de nummers op de lijst over te slaan.

In 2017 kamen er om precies te zijn 204.982 nieuwe nummers op de lijst. Daardoor telt de lijst intussen meer dan 1,2 miljoen Belgische telefoonnummers.

‘We zien een sterke toename van het aantal mensen die niet willen opgebeld worden voor reclame’, zegt minister Kris Peeters. ‘Telefonische marketing wordt vaak als opdringerig beschouwd. De bel-me-niet-meer-lijst biedt consumenten en bedrijven de kans om duidelijk aan te geven dat ze niet wensen opgebeld te worden voor commerciële doeleinden’.

Minnelijke schikking

Volgens Peeters gaan de meeste bedrijven correct om met de lijst. Bedrijven die dat niet doen, wordt een sanctie opgelegd. Zo sloot de Economische Inspectie in 2017 met twaalf bedrijven die de lijst niet respecteerden een minnelijke schikking af. Het gemiddelde bedrag van die schikkingen was 2.000 euro.

Eigen mening:

Ik ben blij nu te weten dat er zo'n lijst bestaat. Ik denk dat de meerderheid van de mensen die regelmatig telefonisch gecontacteerd worden voor reclame eerder gefrustreerd worden dan geïnformeerd. Uit gewoonte en beleefdheid nemen we de telefoon op, ookal wijst een anoniem of onbekend nummer meestal op een 'callcenter' dat je probeert binnen te krijgen. Het is een vrije keuze of je op de lijst komt of niet, perfect vind ik dat. Mensen moeten zelf kunnen beslissen waar en wanneer ze in contact komen met reclame. We zien en horen op de televisie en radio dat reclame alsmaar blijft toenemen. Moest dit ook via telefonische reclame het geval zijn, zal ik, net als vele anderen, snel deel uitmaken van deze lijst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.