actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2006, 13:51
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
White power in antwerpen

White power in Antwerpen

De Vlaamse afdeling van Blood and Honour programmeert fascistische muziekgroepen op 4 maart.

Dat staat althans te lezen op de website van de extreem-rechtse organisatie Blood and Honour (BH).

De woordvoerster van de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A), Kiki Vervloesem, wist gisteren nog niet waar precies het optreden zou plaatsvinden.

,,Vandaag pas heb ik van het optreden gehoord via een e-mail van het Anti-Fascistisch Front (AFF)'', aldus Vervloesem. De cel externe communicatie van de Antwerpse politie meldde dat ze ,,nog geen signaal gekregen had van het stadsbestuur''.

Zo'n evenement zou Antwerpen geen goed imago opleveren, maar Janssens' woordvoerster waarschuwt voor provocatie: ,,Het is al eerder voorgevallen dat er evenementen aangekondigd werden, maar niet doorgingen. Die organisaties spelen soms gewoon kat-en-muisspelletjes om aandacht te krijgen.''

Als de manifestatie toch doorgaat, zal de politie ,,ten gepasten tijde en op gepaste wijze optreden. Maar alleen als de wet overtreden wordt'', aldus Janssens' woordvoerster.

Vlaams Belang werd in 2004 al gelieerd aan BH, in Waasmunster. Toen vond er bijna een BH-samenkomst plaats in een zaal die de Vlaams Belang-politica Frida Foubert uitbaatte.

Hoewel de ontmoeting in extremis toch ergens anders plaatsvond, werd Foubert beschuldigd te sympathiseren met het neonazisme. ,,Zonder het te zeggen waarover het ging, boekte het BH de zaal. Het was een eenmalig feit en het is zeker niet voor herhaling vatbaar'', verzekerde partijvoorzitter Filip Dewinter. Toch zette de partij toen Foubert even uit de partij maar haalde haar uiteindelijk weer binnen.

Van het geplande optreden was Dewinter gisteren nog niet op de hoogte. ,,Ik wens me er uitdrukkelijk van te distantiëren. Ik weet dat die organisatie bestaat, maar ik heb er geen bal mee te maken'', verklaarde Dewinter aan de redactie. ,,Als BH de openbare orde in het gedrang brengt, dan steun ik de burgemeester als hij daar - bij de minste overlast - paal en perk aan stelt.''

Het blijft gissen of het evenement doorgaat. Het telefoonnummer proberen dat op de website staat, heeft alvast geen zin: een zoetgevooisde Mobistarstem vraagt vriendelijk een boodschap achter te laten.

www.destandaard.be
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.