actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2012, 10:49
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt politieagent in burger

SINT-JANS-MOLENBEEK - De man die donderdagnamiddag een buschauffeur van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zou bedreigd hebben in Sint-Jans-Molenbeek, was eigenlijk een politie-inspecteur in burger. Dat meldt de lokale politie van Brussel West zaterdag. De agent was op zoek naar een verdachte en kon zich op geen enkele andere manier legitimeren, aldus de politie.

Het incident waarbij een reiziger een gratis rit eiste met een pistool, gaf vrijdag aanleiding tot een spontane staking bij De Lijn Vlaams-Brabant, maar het blijkt nu om een spijtig misverstand te gaan.

'De sectie drugs van de lokale recherche hield donderdagnamiddag een schaduwactie in het kader van de drugproblematiek rond het metrostation Ribeaucourt in Molenbeek', zegt commissaris Johan Berckmans, woordvoerder van de politie Brussel West (Jette/Ganshoren/Koekelberg/Sint-Agatha-Berchem/Sint-Jans-Molenbeek).

'Eén verdachte ging plots op de loop in de richting van Brussel, waarop verschillende politievoertuigen hem achtervolgden. Ze raakten het spoor bijster aan het metrostation IJzer en toen op dat moment een bus van De Lijn voorbijreed, had één van de rechercheurs het idee de bus te controleren.'

Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij. 'Die lagen nog in de auto. Onze man heeft aan de chauffeur gezegd dat hij een politieman was en op zoek was naar een verdachte. De chauffeur bleef echter aandringen dat hij zou betalen, waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen. Nadat hij de bus doorzocht had, is de inspecteur afgestapt.'

Volgens de politie is de buschauffeur nooit bedreigd geweest.

Bron: DS, Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt politieagent in burger,22-04-2012, (www.destandaard.be)

Mening:
Dit is inderdaad een spijtig misverstand. Wat ik wel vreemd vind is dat de politie-inspecteur wel een wapen bij zich heeft maar geen politiekaart? Moeten zij dit niet constant bij zich hebben zodat het zo'n dergelijke misverstanden kan vermijden met stakingen als gevolg. Die stakingen hadden vermeden kunnen worden als de politie-inspecteur een politiekaart bij zich had. Volgens de buschauffer is hij bedreigd geweest maar dit spreekt de politie tegen. Wie moeten we nu geloven? Hopelijk de politie, want als het al zo ver gaat dat de politie ons gaat bedreigen dan is het al ver gekomen. Dit artikel geeft een duidelijk teken weer dat de buschauffeur aan niemand een voorkeur geeft. De politie-inspecteur moest betalen voor de busrit. Tegenwoordig doen er veel criminelen na dat ze van de politie zijn.
Iedereen is gelijk voor de wet!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd April 2012, 10:56
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Dat het een spijtig misverstand is kunnen we niet ontkennen. Al is het een logische reactie van de bestuurder. Stel je eens voor dat een man zijn wapen laat zien omdat hij niet wil betalen. Door de verschillende incidenten die de laatste in het nieuws gekomen zijn, dacht de bestuurder meteen het ergste.
De beslissing van de agent om zijn wapen te laten zien, begrijp ik echter niet. Hij was bezig met een undercover achtervolging van een dealer, waarom zou hij zijn dekmantel laten vallen door een badge of pistool te laten zien? Een betere oplossing had volgens mij geweest dat hij de busrit gewoon betaalde.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd April 2012, 14:22
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Dit is een heel grote fout van de politieman in kwestie als je het mij vraagt. Ik vind het héél vreemd dat de enige manier om te laten zien dat zijn wapen laten zien de enige manier was om te laten zien dat hij een politieman was. Een badge van de politie hebben ze om altijd bij zich te hebben, dus de man zou deze toen ook bij moeten gehad hebben. En ookal had hij deze niet bij, er zijn altijd betere manieren om duidelijk te maken dat je een politieman bent dan deze manier. Ik vind het ook heel vreemd dat dit nu pas aan het licht komt, een stakingsdag had vermeden kunnen worden als men hier sneller had op gereageerd.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd April 2012, 14:30
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
De politieagent zou zich moeten schamen. De buschauffeur in kwestie had nooit kunnen weten dat de man de waarheid sprak en wanneer iemand met een pistool begint te zwaaien zou je voor minder schrik krijgen...
Ik snap ook niet goed hoe het tot de staking is kunnen komen; had de politie hier niet sneller op kunnen reageren? Een erg raar verhaal, als je het mij vraagt...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.