actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2007, 11:14
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Wereld staat vandaag stil bij Aids

Over de hele wereld wordt zaterdag stilgestaan bij de gevolgen van aids. Op veel verschillende plaatsen vinden tentoonstellingen, concerten of andere activiteiten plaats in het kader van Wereld Aids Dag. De bewustwordingsdag werd in 1988 voor het eerst georganiseerd door de wereld gezondheidsorganisatie (WHO).

Een nummer van Queen is op Wereld Aids dag gratis te downloaden. De band heeft het samen met zanger Paul Rodgers een single opgenomen voor een aidscampagne van de voormalige president van Zuid-Afrika Nelson Mandela.

In Zuid Afrika zelf vindt een concert plaats dat door Mandela is georganiseerd. Op het vijfde benefietconcert van Mandela zijn onder meer Beyoncé, Bob Geldof, U2 en Peter Gabriel te zien.

Wereldwijd hebben ongeveer 33,2 miljoen mensen hiv, schat de WHO. In 2007 zijn zo'n 2,1 miljoen mensen overleden aan de gevolgen van aids. (novum/mvl)

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/ar...n=categorieArt1
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2007, 18:01
Brughmans Jente Brughmans Jente is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Brecht
Posts: 60
Iedere dag komen er meer en meer slachtoffers bij en dat vindt ik echt erg. Gisteren was er een documentaire op Vijftv met patrick bij wie in 1985 aids werd vastgesteld. Hij durft er nu open over te praten en probeert zijn leven toch verder te zetten.
Het leven met aids kan ik mij niet voorstellen, maar toch moeten wij ons iedere dag eens afvragen bij wie er vandaag aids is vastgesteld.
Hoewel onze medische wereld al ver staat, is er nog steeds geen middel tegen aids. Hopelijk kan dit in de toekomst veranderen want er komen misschien iedere dag kinderen bij, toch sterven er iedere dag mensen en ook aan aids.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2007, 18:34
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Aids ... het is ver van mijn bedshow. Ik heb geen vrienden of kennissen die deze ziekte hebben (gelukkig). Ik kom eigelijk enkel in contact met aids door de media. Buiten de mensen die door bloedtransfusie besmet worden is het ook een beetje de eigen verantwoordelijkheid om de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen.
Ik heb het volste vertrouwen in de wetenschap dat zij er een remedie tegen vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.