actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2015, 13:40
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
De Facebookpost die een man wellicht het leven kostte

Tony Harris plaatste een foto online van zijn verloofde die volgens hem voor 60.000 dollar (omgerekend 52.000 euro) aan bankbriefjes vasthield. Het bleek een grap maar het zorgde er wellicht wel voor dat hij een week later in koelen bloede werd vermoord.


"60.000 dollar kwam in de verkeerde handen terecht. Ik hoop dat mijn vrouw er niet mee gaat shoppen", grapte Tony Harris op 5 oktober op Facebook.

Gemaskerde mannen
Een week later drongen drie gemaskerde mannen zijn huis binnen in Kingsessing, een voorstad van Philadelphia in de Amerikaanse staat Pennsylvania. De criminelen vroeger naar 'het geld'.

Kogel
Terwijl de man en zijn verloofde onder schot werden gehouden doorzochten ze de woning en eisten voortdurend 'het geld'. Toen Harris zei dat er geen geld was, joegen de gangsters een kogel door zijn hoofd en vluchtten weg.

Kinderen
De drie kleine kinderen van het koppel waren ook thuis toen de tragedie zich afspeelde. Harris overleed acht uur later in het universiteitsziekenhuis van Pennsylvania.

Link
Politie-inspecteur James Clark was op de hoogte van de Facebookpost en bevestigde dat er mogelijk een link was met de moord. "We vermoeden dat er gewoon geen geld was", aldus Clark tijdens een persconferentie. De drie gewapende indringers zouden tussen 17 en 19 jaar oud zijn.

Grap
Ook de neef van Harris, Anthony Fleming, vertelde dat de post op Facebook bedoeld was als grap. Het ging voor het merendeel om briefjes van 1 dollar en bovenaan lagen er van 20 dollar om de hoop geld meer waardevol te doen lijken. "Hij was een oprechte kerel die enkel het beste wilde voor zijn familie", zei Fleming. "Die jonge kerels hebben hem gedood. Ze toonden geen mededogen."

Tips
"Hoe kan ik nu doorgaan zonder jou aan mijn zijde?", vroeg de verloofde van Harris op Facebook. De politie van Philadelphia looft 20.000 dollar (omgerekend 17.400 euro) uit voor tips die kunnen leiden tot de arrestatie van de gangsters.


Mening:In wat voor een samenleving leven wij? Een samenleving waar geld belangrijker bevonden wordt dan een mensenleven? Enkel mensen die ziek zijn plaatsen geld boven een mensenleven. Het is een volledig fout uitgedraaide grap waar vijf mensen het slachtoffer van zijn, vijf onschuldige mensen. Ik denk dat het algemeen geweten is dat geld rare dingen kan doen met mensen, ik ben van mening dat dit niet de best doordachte foto is dat je online kan plaatsen en denk ik dat we ‘grap’ misschien wel tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen. Maar natuurlijk vind ik dat je het goede in mensen moet zien en er niet vanuit moet gaan dat onbenulligheden je leven kunnen kosten. Onze maatschappij is zo gefixeerd op materialisme dat de echte belangen uit het oog verloren worden.

Bron:http://www.demorgen.be/buitenland/d...ostte-a2490778/ geraadpleegd op 15 oktober 2015

Laatst aangepast door Amber.V*erhoeven : 15th October 2015 om 13:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2015, 16:34
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Reactie

In wat voor samenleving wij leven is al lang duidelijk. Je moet een kind zijn om de wereld voortdurend rooskleurig te zien. Mijn respect gaat uit naar deze familie. Het is een tragedie dat niet mocht gebeuren. Zonder te willen beledigen is het toch noodzakelijk dat wij allemaal goed onze privacygegevens moeten nakijken. Wij zijn hiervoor verantwoordelijk. Als jij je profiel goed afschermt gaan vreemden ook niets kunnen zien. Dergelijke tragedies kunnen zo voorkomen worden. Het klinkt heel hard, alsof het hun eigen schuld is, maar het is eerder een warme oproep. Ook in minder extreme gevallen blijkt dat privacy belangrijk is. Zo zie je maar dat Facebook en andere sociale media gevaarlijk zijn. Ook in België is het goed mogelijk dat dievenbendes hiervan gebruik maken om doelwitten te zoeken. Tot slot is het ook belangrijk als toekomstig leerkracht. Je werkgevers en leerlingen gaan jouw opzoeken en hier kan je op afgerekend worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.