actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 12:44
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Clinton wil meer immigranten naturaliseren

De Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton heeft tijdens een toespraak in New York gezegd dat de Republikeinen 'het extreme opzoeken' wanneer het gaat over immigranten. Zij belooft immigranten die in de VS verblijven staatsburgerschap als zij tot president verkozen wordt.

Clinton deed de belofte tijdens de National Immigrant Integration Conference, een bijeenkomst van activisten en beleidsmakers die zich bezighouden met de rechten van immigranten. Een publiek van meer dan 1.000 Latijns-Amerikanen en activisten luisterden naar haar woorden.

'Als je hard werkt, van dit land houdt en niets meer wil dan een goede toekomst voor jou en je kinderen, dan moeten wij een manier vinden om jou tot burger te maken', stelt ze. 'We moeten meer doen voor mensen die geschikt zijn voor burgerschap, om ze te helpen bij de laatste stap.'

'Er zijn miljoenen mensen in Amerika die genaturaliseerd kunnen worden, maar om een of andere reden gebeurt dat niet. We moeten helpen om meer mensen rechten te geven. Het is zo speciaal om een burger van de Verenigde Staten te zijn, om te kunnen stemmen, om iets te betekenen voor de toekomst van het land. Ik wil de moeilijkheden wegnemen die mensen tegenhouden', klinkt het.

Republikeinen

Ze verwees ook naar de uitspraken die de Republikeinse kandidaat Donald Trump eerder deed. Hij heeft gezegd dat alle moslims uit de VS verbannen moeten worden. Clinton maakte duidelijk dat ze het daar helemaal niet mee eens is.

'Presidentskandidaten stellen dat ze heel wat mensen zullen deporteren als ze verkozen worden. Ze zorgen ervoor dat mensen zich tegen moslims keren. Ze gaan de extreme kant op en distantiëren zich van de rest van Amerika', stelt ze.

Maar zelf bleef ze ook niet gespaard van kritiek tijdens haar toespraak. Ze kreeg opmerkingen over uitspraken die ze in 2014 heeft gedaan. Toen stelde ze dat jonge immigranten die op de vlucht waren voor armoede en geweld eigenlijk moeten worden teruggestuurd naar hun land van herkomst.

De concurrenten van Clinton, de Democratische presidentskandidaten Bernie Sanders en Martin O'Malley zullen dinsdag hun zeg doen over de kwestie.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151215_02021945

Mijn mening: Dat de twee Amerikaanse kandidaten om president te worden zich lijnrecht tegen elkaar uitspelen is opmerkelijk. Clinton wil alle immigranten benoemen tot burger hoewel Donald Trump alle moslims wil verbannen uit het land. Wat de Amerikaanse burger ook zal kiezen, beiden zullen een grote verandering teweeg brengen. Het buitensluiten van alle moslims leidt naar veralgemening. Niet alle moslims behoren tot het groepje van de IS. Ik vind dat je niet alle mensen mag 'straffen' omdat enkelen dwarsliggen. Mocht Trump dit doen, zou hij in de val van de IS lopen. De IS wil net dat alle moslims zich aansluiten bij hen en wanneer alle landen zich tegen hen keren, wordt de drempel tot aansluiting verlaagd. Ik ben eerder voorstander van Clintons voorstel om alle immigranten te integreren in de samenleving. Hoewel dit volgens mij niet eenvoudig is, het moet haalbaar zijn. Wat hierbij niet uit het oog verloren mag worden zijn de voorwaarden e.d. die gesteld zullen worden.
Kritische noot: In hoeverre maakt de president zijn/haar beloftes waar?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th December 2015, 20:54
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
Immigranten naturaliseren

Ik denk dat we het ondertussen allemaal eens zijn omtrent het feit dat je moslims niet gelijk kan stellen aan extremisten. Ook binnen het christelijke geloof bestaat er extremisme, zelfs bij atheďsten bestaat er extremisme. Extremisme kan ook over een politieke ideologie gaan. De visie van Donald Trump om alle moslims uit de VS te verbannen is naar mijn mening echter wat extremistisch. Het lijkt me werkelijk onbehoorlijk om mensen te gaan 'deporteren' om wille van hun geloof. Het is naar mijn gevoel een beetje een historische analogie.
Langs de andere kant beweert Clinton dat ze veel meer immigranten het staatsburgerschap wil geven. Toch gaat dit helemaal in tegen haar opvattingen van vorig jaar omtrent immigranten. Ik sluit me dus aan bij de kritische vraag van I*te: wat zou ze werkelijk realiseren? Het zijn inderdaad twee opvattingen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik stel me bij beide vragen, maar sluit me eerder aan bij de opvatting van Clinton. Als mensen immigreren in een land omdat ze in hun eigen land geen toekomst meer zien, zouden ze naar mijn mening hier de kansen toe moeten krijgen. Er zou dus absoluut geen sprake mogen zijn over verbanning op basis van een geloof dat niet strookt met de visie van de politieke leider.

Laatst aangepast door l*ssa.sips : 15th December 2015 om 21:01.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.