actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd January 2016, 21:04
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Trump: ‘Clinton en Obama hebben IS gecreëerd’

Trump: ‘Clinton en Obama hebben IS gecreëerd’

De wereld moet Amerikaans president Barack Obama en democratisch presidentskandidate Hillary Clinton bedanken voor terreurorganisatie Islamitische Staat (IS). Dat verklaarde Donald Trump op een campagnebijeenkomst in Biloxi, Mississippi. De Republikeinse kandidaat kwam ook nog eens terug op de e-mailaffaire rond Clinton: ‘Ze zou in de cel moeten zitten voor wat ze deed.’

Nadat gisteren bleek dat de uitspraken van Trump tegen moslims gebruikt zijn in een propagandavideo van terreurorganisatie Al-Shabaab, had de presidentskandidaat het in Mississippi over een andere terreurgroepering.

‘Hillary Clinton creëerde IS samen met Obama’, klonk het opeens uit de mond van Trump, nadat hij het had gehad over de incidenten aan de Saudische ambassade in Teheran. Die werd bestormd door een woedende menigte na de executie van de sjiitische geestelijke Nimr al-Nimr. De presidentskandidaat ging niet verder in op zijn beschuldiging, die toch op applaus werd onthaald door zijn aanhangers.

Trump rakelde ook de e-mailaffaire rond Hillary Clinton opnieuw op. De democratische presidentskandidate gebruikte in haar periode als minister van Buitenlandse Zaken uitsluitend haar privaat e-mailadres en niet haar e-mailadres en de server van de overheid. ‘Wat ze deed is een schande. Ze zou ervoor in de gevangenis moeten zitten.’

Bron: De Standaard (03/01/2016)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160103_02046517

Mijn mening:
Ik vind dat Trump al heel veel harde uitspraken heeft gedaan tijdens zijn opkomst. Ik vind dit echt niet kunnen. Ik ben er dan ook niet akkoord mee dat hij zegt dat Obama en Clinton IS gecreërd hebben... Trump haalt veel oude koeien uit de sloot en haalt zaken aan die niet belangrijk zijn. Zo vind ik dit ook een zeer ongepaste uitspraak. Ik zie het zelf niet zo. Ik denk niet dat als Obama geen president geweest was, IS niet ontstaan had. Spanningen tussen de katholieken en de moslims zijn er al zo lang. Als ik in de VSA zou wonen en ik zou gaan stemmen, zou ik nooit voor zo'n onsympathieke man als Trump stemmen. Met al zijn uitspraken van de afgelopen weken heeft hij bij mij alleen maar afgedaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.