actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2011, 15:57
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
'Wij wisten dat storm Pukkelpop zou treffen'

KMI haalt uit naar Pukkelpop-organisatie
'Wij wisten dat storm Pukkelpop zou treffen'

* donderdag 29 september 2011, 14u50
* Auteur: sdg, bvb


HASSELT - Volgens Luc Trullemans, de weerman van RTL en hoofdweerman bij het KMI, had de hevige storm boven Pukkelpop voorspeld kunnen worden. Dat zegt hij in een interview met Paris Match, meldt La Derničre Heure. 'De tragedie is dat Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine geen contact had met ons.'

'Het noodweer was aangekondigd, het probleem is dat het moeilijk te voorspellen is waar de storm het hevigst zal toeslaan. Wij wisten die middag dat Hasselt het zwaar te verduren zou krijgen. We hadden zelfs Oostenrijkse studenten naar daar gestuurd om foto's te nemen van de storm.'

'De tragedie is dat de organisator van Pukkelpop geen contact opnam met ons. Wij hebben een contract met verschillende festivals om het weer in de gaten te houden tijdens het festival. Pukkelpop had daarvoor geen contract met ons, ze deden een beroep op een eigen meteorologische dienst.'

'We hadden de locatie van de storm nochtans goed voorspeld. Maar omdat Pukkelpop geen klant is maakten we ons geen grote zorgen. Het was niet aan ons om de organisatie te contacteren, we hadden trouwens de contactgegevens niet. We kunnen jammer genoeg niet naar iedereen in België telefoneren als er een onweer op komst is.'

Tijdens het noodweer op 18 augustus kwamen op het festivalterrein vijf Belgische bezoekers om het leven. Tal van festivalgangers raakten gewond.

Het KMI laat in een reactie op de commotie weten dat het de organisatie van Pukkelpop nooit met de vinger heeft gewezen en dat het dat in de toekomst ook niet zal doen. Het KMI blijft integendeel organisatoren van massa-evenementen, net zoals in het verleden, aanmoedigen om voor, tijdens en na hun manifestatie contact te houden met het KMI.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110929_066

Een nieuwe ontwikkeling in de nogal opgeblazen ramp van Pukkelpop. Met dit artikel wil ik absoluut geen kwaad woord zeggen over de organisatie, ik wil enkel benadrukken dat er altijd plaats is en oog moet zijn voor verbetering(en) wat betreft de organisatie. Natuurlijk kan dit artikel ook in een ander standpunt naar voor worden gebracht: 'daar komen ze nu mee af' ... Ik vind zelf dat het hele principe een beetje teveel werd opgeblazen in de media, wat niet betekent dat ik niet meeleef met de slachtoffers en hun omgeving! Maar tegenwoordig kom je allerlei verschillende visies te weten en maatschappelijke artikels die bij wijze van spreken nadien zeggen dat de hele ramp had kunnen voorkomen worden. Dit is allemaal een beetje overdreven! De moraal van dit artikel is dat verbetering altijd mogelijk is! Daar ben ik ook een voorstander van en dat zal ik mijn loopbaan ook altijd proberen te hanteren!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th September 2011, 16:12
jesse.stofmeel's Avatar
jesse.stofmeel jesse.stofmeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 32
Ik vind het nogal absurd dat men de hele tijd over pukkelpop blijft praten.
Oké, het was een ongelukkige storm die zware gevolgen had, maar als je bekijkt dat er "maar" 5 doden zijn gevallen op de 150-180.000 festivalgangers,
valt er weinig te verwijten aan de organisatie van het festival. Het was gewoon een stom, ongelukkig voorval.
__________________
You don't have to fear, the Jezzman is here!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.