actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 18:27
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Brussel wil werk in kanaalzone

Brussel wil werk in kanaalzone

De Brusselse ministers van Leefmilieu en Tewerkstelling, Evelyne Huytebroeck (Ecolo) en Benoît Cerexhe (cdH), hebben een oproep gelanceerd aan bedrijven die mensen tewerk willen stellen in de kanaalzone.

(belga) - De Brusselse regering steekt, met de hulp van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO), een handje toe en helpt de vervuilde gronden van deze industriële sites te saneren.


"Het gaat om een prioritaire zone waarvan de regering beslist heeft er nieuw leven in te blazen en nieuwe bedrijven de kans te geven er hun activiteiten te ontplooien", lichtte Huytebroeck het project Brussels Greenfields toe.


Het Gewest neemt 50, 65 of 75 procent van de saneringswerken die geselecteerde bedrijven moeten uitvoeren voor zijn rekening, afhankelijk van de omvang van de werken. Ook bij de opstelling van een financieel plan worden de bedrijven begeleid. Projecten die uiteindelijk niet geselecteerd worden krijgen een schadevergoeding van 2.500 euro.


Bedrijven die een project willen indienen moeten aan een aantal criteria voldoen. Zo moeten ze werkgelegenheid creëren in een zogenaamde prioritaire interventiezone, gebouwen optrekken die op het vlak van leefmilieu en energie performant zijn en die bijdragen tot de verbetering van de stedelijke omgeving.
Kandidaten mogen zowel uit de private als de publieke sector komen. De eerste oproep loopt tot november 2010, projecten kunnen ingediend worden op 31 maart, 31 juli en 30 november.

Bron: http://www.tijd.be/nieuws/binnenlan...8272060-438.art

Eigen mening:
Eerlijk gezegd vind ik dit een goed idee. De overheid moet iets doen aan de tewerkstelling. Er moet gewoon meer werkgelegenheid komen, mensen hebben die zekerheid nodig! Dit compenseert toch een beetje (weinig maar het is iets) de talloze ontslagen. Maar toch vind ik die 2500 euro schadevergoeding die ze gaan geven aan de uiteindelijk niet-geselecteerde projecten een beetje onlogisch. Ik begrijp het nut hiervan niet echt. Wel vind ik het goed dat de bedrijven steun gaan krijgen, bijvoorbeeld bij de opstelling van hun financieel plan. Dit is namelijk zeer belangrijk aangezien het het hart is van een onderneming.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.