actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2017, 16:43
Brent v*nroyen Brent v*nroyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Herentals
Posts: 30
Noord-Koreaanse soldaat werd bij vlucht naar Zuid-Korea vijf keer geraakt

Noord-Koreaanse soldaat werd bij vlucht naar Zuid-Korea vijf keer geraakt

De Noord-Koreaanse soldaat die maandag naar Zuid-Korea overliep, is er erg aan toe. Dat meldt het Zuid-Koreaanse nieuwsagentschap Yonhap dinsdag, op gezag van de legertop in het land. De soldaat werd tijdens zijn vlucht geraakt door vijf kogels die Noord-Koreaanse soldaten op hem hadden afgevuurd.

Het is nog niet zeker of de soldaat zijn vluchtpoging zal overleven, verklaarde een dokter van het ziekenhuis waar hij is opgenomen.

De soldaat reed met een auto naar de gedemilitariseerde zone en stak dan de demarcatielijn over. Vier Noord-Koreaanse soldaten achtervolgden hem en namen hem onder vuur met pistolen en AK-47-aanvalsgeweren. Ze zouden veertig kogels op hem hebben afgevuurd, waarvan er vijf hem ook hebben geraakt. De man zelf was ongewapend.

Advertentie

De soldaat ‘zocht aanvankelijk dekking achter een gebouw aan de zuidkant van de JSA’, aldus het commando van de Verenigde Naties, dat de afkorting gebruikt voor de ‘Joint Security Area’, het enige deel van de gedemilitariseerde zone waar Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse soldaten oog in oog met elkaar staan.

De overloper werd overgebracht naar een lokaal ziekenhuis ten zuiden van Seoel. In het ziekenhuis onderging hij een operatie. Volgens een dokter van dat ziekenhuis verkeert de man in kritieke toestand en is het onduidelijk of hij het zal overleven. ‘We moeten de cruciale momenten in de komende tien dagen afwachten’, aldus de dokter.

Bron: De standaard 14-11-2017

Eigen mening:
Ik vind het erg dat zelfs in tijden van vandaag sommige landen nog altijd denken dat ze in de jaren stilletjes leven. Iedereen mag gaan en staan waar hij wil en aangezien deze man in Noord-Korea leefde kan ik wel geloven dat hij wilde vluchten naar buurland Zuid-Korea. Wat ik erg vind is dat deze man daarvoor wordt neergeschoten, maar het is al goed dat de soldaat de schoten heeft overleefd. Ik begrijp ook el dat niet overal de grenzen zijn geopend maar voor een land als Noord-Korea met zoveel capaciteiten vind ik het erg dat het land leeft in een dictatuur.
Ik vind het ook laf van de andere Noord-Koreaanse soldaten dat ze deze man onderschot namen terwijl de man zelf onbewapend was.
Kortom ik vind dat zulke praktijken in tijden van vandaag niet meer mogen voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.