actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 17:43
Tim.v*ngils Tim.v*ngils is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 20
Politie ontruimt conflictzone met gewelddadige charge

Donderdagmiddag om 16.00 uur heeft de politie een massale charge gedaan op de Brusselse Zuidlaan en Hallepoortlaan. Bij het ontruimen van de zone die al enkele uren het tafereel was van ernstig vandalisme, gingen de ordediensten stevig tekeer met hun knuppels. Daarbij maakten ze geen onderscheid tussen vandalen en toeschouwers.
Tot dan toe beperkte het politieoptreden zich tot het afhouden van aanvallen van demonstranten met het waterkanon en traangas. Maar toen een toenemend aantal auto's werd vernield en in brand gestoken, beslisten de ordediensten om in te grijpen.

Een honderdtal agenten in gevechtsuitrusting chargeerde in volle looppas en spaarde daarbij niemand die ze op hun weg tegenkwamen. Onder meer een oudere man met looprek en een toevallige voorbijgangster deelden in de klappen.

De situatie was al langer aan het escaleren op die plek, waar de betoging donderdagmiddag was geëindigd. Op deze beelden van de VRT is bijvoorbeeld te zien hoe een gewondgeraakte agent moest worden weggedragen door zijn collega's. De man had zichtbaar veel pijn.

Maar al van bij de start van de betoging verliep alles vrij chaotisch. Volgens ooggetuigen belandde al in de voormiddag een vuurpijl in de gebouwen van het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen (CGVS) in de WTC-torens. Medewerkers kregen het advies om niet meer in de buurt van de ramen te komen.

Mijn mening: Ik snap dat de mensen boos zijn met een aantal beslissingen van de nieuwe regering. Mensen die tot hun 67 jaar moeten werken, in sommige beroepstakken kan het lichaam dat gewoon niet aan. Maar wat ik niet snap, is dat er dan geweld aan te pas moet komen. 14 gewonden bij een betoging, dat is in mijn ogen erover. Je kan toch ook gewoon staken zonder met spullen te gooien en te beginnen vechten? Als je je stem wil laten gelden, doe dat dan door een fatsoenlijke betoging, maar zonder te vechten, want met vechten maak je jezelf alleen maar belachelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.