actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2004, 19:57
A'lies Van Hoof A'lies Van Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: 2220
Posts: 34
De Decker VLD voorzitter?!

Jean-Marie Dedecker is duidelijk: als hij VLD voorzitter wordt, komt er een referendum over het al dan niet opheffen van het Cordon Sanitaire.

Goh, ik wil niet direct Dedecker als VLD voorzitter. Maar ik denk dat het opheffen van het Cordon Sanitaire mss niet zo'n slecht idee is. Het Vlaams Blok blijft maar stijgen!! Een mens zou van minder schrik krijgen.

Jean-Marie Dedecker kandidaat VLD-voorzitter (29/10 19:20)

(Belga) Gemeenschapssenator Jean-Marie Dedecker neemt deel aan de voorzittersverkiezingen van de VLD. Zo kondigt hij vrijdagavond in het VTM-programma Polspoel en Desmet.

Jean-Marie Dedecker wil dat de VLD Vlaamser, rechtser en liberaler wordt. Hij vindt ook dat de interne democratie hersteld moet worden en dat de partij meer aandacht moet hebben voor de vrije meningsuiting en het ondernemerschap. Dedecker zegt dat hij de stap zet als gevolg van de DHL-crisis. De Franstaligen en het "ministaatje Brussel" hebben toen hun wil opgedrongen. De VLD had hier volgens hem tegen moeten optreden. De gewezen judocoach toont zich voorts een voorstander van de boedelscheiding tussen Vlamingen en Franstaligen. Als partijvoorzitter wil Dedecker een referendum houden onder de VLD-leden over het opheffen van het cordon sanitaire. Het Blok is onder het cordon enkel groter geworden. Enkele weken geleden hadden Jean-Marie Dedecker en Hugo Coveliers in een dubbelinterview in Dag Allemaal reeds aangekondigd dat minstens één van beiden aan de verkiezingen van de VLD-voorzitter zou deelnemen. Ze pleitten beiden voor een Vlaamsere, rechtsere en liberale koers van hun partij. (voc)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2004, 15:29
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Re: De Decker VLD voorzitter?!

Citaat:
Jean-Marie Dedecker wil dat de VLD Vlaamser, rechtser en liberaler wordt.


Als hem dat lukt, dan krijgt hij mijn stem. Eindelijk... zou ik zo zeggen. Eigenlijk had ik liever Coveliers aan de top gezien, maar alles is beter om de overdreven linkse politiek van Verhofstadt teniet te doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th October 2004, 15:34
A'lies Van Hoof A'lies Van Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: 2220
Posts: 34
Goh...

Dedecker...ik weet het niet...het zal in ieder geval het sentatiegehalte van de belgische politiek weer doen stijgen. Och ja, ze moeten niet allemaal met nen A8 overkop gaan eh ;-)
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th October 2004, 16:22
EllekeSmits EllekeSmits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Oostmalle
Posts: 41
Als het Cordon Sanitaire wordt opgeheven en het Vlaams blok de grootste partij wordt, kan de partij eindelijk laten zien, wat ze kunnen realiseren. Nu hebben ze steeds een grote mond over dit en dat, maar als zij het voor het zeggen hebben hoe zal het dan allemaal evolueren! Ik weet niet... Het zal niet positief zijn denk ik ...
Maar het is nog niet zover hé!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th November 2004, 19:14
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Originally posted by EllekeSmits
Als het Cordon Sanitaire wordt opgeheven en het Vlaams blok de grootste partij wordt, kan de partij eindelijk laten zien, wat ze kunnen realiseren.


Dat is nog niet zo vanzelfsprekend. Elke partij beslist zelf - terecht - of ze met het Blok in zee willen gaan, cordon of niet. En eerlijk gezegd zie ik een partij niet direkt het voortouw nemen om het Blok te betrekken. De N-VA misschien...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 8th November 2004, 21:26
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Wanneer gaat dat nu eindelijk eens ophouden met dat -zo wil ik het toch noemen- "plat" anti- Vlaams Blok gepraat. Ik denk dat deze "café -zinnetjes" zoals: "Laat ze maar eens mee regeren, ze zullen het niet kunnen..." en "Als ze mee regeren zullen ze wel stemmen verliezen" Als ik zulke veronderstelling graag wil aanhoren zal ik wel een avondje in een links café doorbrengen. Trouwens als jullie dan vinden dat het blok moet meeregeren om zo gestopt te worden. STEM ER DAN IN GODSNAAM OP!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 15th November 2004, 18:41
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Ik vind ook dat het cordon sanitaire een ondemocratische manier is om iemand buiten spel te zetten.. Het gaat er bij mij nog altijd niet in hoe het komt dat als 1 miljoen mensen willen dat het vlaams blok mee regeert, dat dan de andere partijen met minder stemmen dit kunnen weigeren. Ondemocratisch. En wat betreft dedecker, Ik denk dat hij gewoon wat sensatie zoekt en een manier om populair te worden bij de mensen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 30th November 2004, 16:54
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
Ik denk persoonlijk ook wel dat Dedecker over de nodige capaciteiten beschikt om voorzitter te worden. Hij heeft tenminste nog een duidelijk standpunt. Misschien dat hij soms nét iets te zwart/wit denkt over bepaalde zaken, en dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn wanneer hij niet tot voorzitter zal worden verkozen. een klein voorbeeldje hiervan op de webstek http://www.stopdebetutteling.be

Van regelneven en wettenneukers, verlos ons Heer!

9 Sep 2004



De burger wordt in dit land per definitie gewantrouwd. Regels en wetten worden in de eerste plaats opgesteld met in het achterhoofd de kans dat een kleine minderheid er misbruik zou willen van maken. Een grote groep gelooft echter in liberale waarden zoals individuele vrijheid en burgerzin, in plaats van betutteling. Ze gelooft in zelfverantwoordelijkheid en sociale controle in plaats van overdreven afhankelijkheid van allerhande reglementen. Wie beslissingen neemt moet de gevolgen dragen, dit is de voedingsbodem voor creativiteit. Van pamperen maak je kleuters (of hoogstens pubers) met de ruggengraat van een braadworst. Weerbaarheid is een elementair onderdeel van het volwassen worden. De antipestwet bijvoorbeeld verlaagt de weerbaarheidsdrempel en bevordert het normenconflict. Iedereen krijgt het statuut van gediscrimineerde en niemand mag nog discrimineren (de antidiscriminatiewet van 2002). Hoe meer normen hoe meer mensen er een beroep op doen. Men legt de onderlinge communicatie tussen personen stil en laat ze beroep doen op verworven rechten. Het recht van de sterkste is het sterkste onrecht. Maar het cultiveren van zwakte boven de verantwoordelijkheidsgrens is nog driester omdat het leidt tot afhankelijkheid die op termijn de sterke nog sterker maakt. Nivellering omlaag en aanpassing aan de laagste norm stoppen de ontwikkeling en stagneren de creativiteit.



Pamperpedagogen

Als veertig procent van de kinderen rugklachten heeft van een zogenaamd te zware boekentas, moet je rugspieroefeningen geven aan onze bewegingsanalfabeten in plaats van alle heil in lichtere boekentassen te zoeken. Spieren opwarmen met lichamelijke opvoeding doet de hersens heus niet smelten. Politici die wetsvoorstellen indienen om de pedagogische tik strafbaar te maken, verdienen zelf een dreun voor hun kop. Het zijn babysitters van een misplaatst neo-Victoriaans fatsoen.

Rokers, de nieuwe melaatsen

Geen zinnig mens die nog twijfelt aan de schadelijke invloed van tabak. Je moet al serieus beneveld zijn om de sigaret te verdedigen. Wie rookt speelt Russische roulette met zijn gezondheid. Het is de morele plicht van de Staat om de burgers bewust te maken van het gevaar. Wie dan het gevaar negeert, wil het niet kennen of maalt er niet om. Dit is de vrije keuze van het individu, die de prijs moet betalen voor zijn keuze. Beetje bij beetje zelfmoord plegen is – volgens Mario Vargas Llosa – een recht dat op het lijstje van de elementaire mensenrechten mag opduiken. Volgens mij ook.

Calorieflikken

Na de tabak is de voeding aan de beurt. De calorieoorlog staat voor de deur. De truc is de verantwoordelijkheid af te schuiven op de kwalijke industrie van sigarettenrollers, hamburgerketens en frisdrankgiganten. Wie heeft nu immers sympathie voor multinationals? Het David tegen Goliathgevoel. Zwaarlijvigheid en roken worden gepromoot als een beschavingsdeficit. Wie er tegen zondigt wordt opgezadeld met een schuldgevoel en terechtgewezen door drukkingsgroepen die zich gedragen als rookmelders en calorieflikken. Van verkleutering naar kneuterigheid.

Behaagzieke politici

Het is een zieke maatschappij die het gezond verstand in wetten wil gieten. Politici reageren met betutteling en wettendiarree, want als men alles verbiedt, dan kan er ook geen misbruik meer van gemaakt worden. De kwaal is dan erger dan de remedie. Strengere boetes, meer verdrukking. Dat schept een behaaglijk gevoel voor onzekere individuen en politici zijn dat altijd. Behagen is een deel van het politiek spel. We horen begrip op te brengen voor iedereen. Iedereen wordt immers gediscrimineerd en iedereen claimt zijn rechten. Maar iedereen is ook uit op eigenbelang en verwaarloost dus zijn plichten en verantwoordelijkheid. Van savoir vivre is vandaag de dag geen sprake meer. De luidste roepers krijgen gelijk en ze worden gevolgd door een overheid die het in haar broek doet om ze toch maar te behagen. We worden meegezogen in een allesoverheersende discriminatievrees.

Een samenleving zonder normen is een contradictio in terminis, want het samenleven zelf wordt dan onmogelijk. De overgrote meerderheid weet echter perfect wat wel en niet in acht moet worden genomen. Enkel wat zo fundamenteel is om een leefbare samenleving te garanderen kan (en moet) formeel gesanctioneerd worden. Maar alles wat verder gaat zal de betuttelingstest – waaraan al die creatieve hersenspinsels systematisch onderworpen zouden mogen worden – op geen enkel ogenblik doorstaan.

Fatsoenrakkers

Drukkingsgroepen moeten de klokkenluiders zijn van het onrecht maar ze ontpoppen zich meestal tot keizer-kosters van het maatschappelijk fatsoen. Hun verborgen agenda is het opleggen van hun eigen levenswijze. Die dictatuur van de minderheden wordt gevoed door de salamipolitiek van deze belangengroepen. Schijfje per schijfje wordt de worst van het gezond verstand versneden tot al de belangen zijn binnengehaald en dit tot ergernis en verzuring van de “silent majority”.

We hebben de excessen al gehad van verbod op chocoladesigaretten, funboxen, fluor in tandpasta, flippo’s in chips, reflecterende nummerplaten, herbruikbare luiers, … De inflatie van de door overheid betaalde “werkers” (jeugd-, straathoek-, opbouw-, allochtonen-, strandpreventie-, en andere sociale werkers) gevolgd door de “managers” (winkelstraat-, wijk-, overlast- en rampmanagers). Het is wachten op fuifwachters, kompostmeesters, hemelwater- en paardenstaartmeters, mazouttankpolitie, hondendrollenzakkencontroleurs, reclameasbaktoezichters, vuilnisbaksnuffelaars, enz … Moet de kok straks een anesthesist roepen om zijn kreeft te verdoven of de dokter een vergunning aanvragen om een lintworm af te drijven? Is een circus zonder dieren als een aquarium zonder vissen? … mierenneuken tot norm verheven, en het houdt niet op. Nog maar net hebben Interbrew en Philips de thuistapinstallatie uitgevonden of een gesubsidieerde belangenorganisatie als OIVO wil verbod op de verkoop van thuisvaatjes bier want ze leiden tot overconsumptie. Afvoeren die OIVO-lui! Ze zijn beneveld en dronken van zichzelf.

We erven de wereld niet van onze ouders, we lenen ze van onze kinders, zei A. De Saint – Exupéry. Laten we ze dan leefbaar houden. Progressief zijn betekent niet noodzakelijk de afschaffing van alles wat de vooruitgang heeft voortgebracht.

Jean Marie Dedecker


DE TIEN GEBODEN VAN DE BETUTTELINGSPOLITICUS

Gij zult het vrij initiatief fnuiken
Gij zult de rechten van de minderheden boven die van de meerderheid plaatsen
Gij zult het dagelijks menu van de burgers bepalen
Gij zult zeggen hoe ouders hun kinderen moeten opvoeden
Gij zult het taalgebruik zuiveren van woorden die niet horen
Gij zult de grootste roepers achterna hollen en hun goesting doen
Gij zult iedereen die het oneens is politiek incorrect noemen
Gij zult de gedachten kneden tot iedereen hetzelfde denkt
Gij zult zoveel mogelijk regelen en streng beboeten
Gij zult dan verwonderd staan dat de burger wat verzuurt


Duidelijk dus dat Dedecker vrij direct is in zijn uitspraken... Hoewel ik zijn mening bijsta twijfel ik eraan of hij het tot voorzitter van de VLD zal schoppen.
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.